Головна сценаристка поділилася, що ідея сюжету третього акту до неї прийшла уві сні.
На каналі блогера Skill Up вийшов документальний фільм майже на дві години про створення Clair Obscur: Expedition 33. Відео охоплює весь шлях Sandfall Interactive від крихітної команди до студії, яка випустила одного з головних претендентів на звання "Ігри року".
Блогер поспілкувався з ключовими розробниками, акторами Беном Старром і Дженніфер Інгліш, а також зібрав купу закулісних подробиць.
Наприклад, з'ясувалося, що більша частина команди на старті - це справжні новачки. Наприклад, арт-директорка, сценаристка і композиторка до цього взагалі не робили гри.
Засновники Sandfall провели понад двісті співбесід, щоб набрати команду, і тільки після вертикального зрізу, показаного на GDC, змогли залучити видавця Kepler Interactive.
На піку над грою працювало близько 50 осіб, включно з корейськими аніматорами і розробниками Scorn, які допомагали з консольними версіями. Хоча кістяк студії був невеликим, внесок зробили десятки акторів, тестувальників і перекладачів.
Один із примітних моментів - це те, як Unreal Engine 5 дав змогу маленькій команді домогтися графіки рівня AAA-проектів. За словами технічного директора, п'ять років тому це вимагало б серйозних компромісів.
Цікаво, як змінювалася сама ідея гри. У ранніх концептах були зомбі, прибульці та дракони, але інвестори попросили студію придумати щось по-справжньому оригінальне. Так почалося творче перезавантаження, і гра набула вигляду, натхненного Прекрасною епохою у Франції.
Сценаристка Дженніфер Свеберг-Єн розповіла, що третій акт гри виріс з її розповіді, яка їй наснилася, а потім перетворилася на чернетку. До Sandfall вона займалася зовсім іншими справами, включно з участю в експерименті NASA, де вона два місяці провела в ангарі, що моделював місію на астероїді, що теж відбилося в сюжеті.
Композитор Лорієн Тестар почав займатися музикою тільки в 16 років, спочатку він захоплювався гітарою, а після пробував писати музику до трейлерів старих ігор, наприклад, до Donkey Kong.
Зоряні актори Чарлі Кокс і Енді Серкіс, як з'ясувалося, не входили до продюсерського бюджету, а гонорари їм оплачували з бюджету на рекламу, і, здебільшого, їхня участь у грі - це маркетинг.
Бюджет гри не розкривають, але команда підкреслює, що він не був захмарним. А ось продажі приємно здивували: за перші 33 дні продано понад 3.3 мільйона копій.
Раніше Хідео Кодзіма назвав команду розробників Expedition 33 ідеальною. За його інформацією, над грою працювали 33 людини та 1 собака.