У ДПСУ розповіли про численні несправності у спорудженому ФСБ паркані на адмінкордоні з Кримом

Директора підприємства, яке зводило загородження, затримали під час спроби дати хабар за підписання приймальних актів на несправні елементи загородження.

Речник Державної прикордонної служби України Олег Слободян заявив, що зведені Росією загородження на адміністративному кордоні з окупованим Кримом збудовані з несправними елементами і не працюють належним чином.

Про це Слободян написав на своїй сторінці в мережі Facebook, коментуючи вартість системи українських та російських інженерних споруд на кордоні в тимчасово окупованому Криму.

«Не заглиблюючись в технічні деталі, варто розуміти: вона (російська система – УНІАН) складається виключно із загороджувального паркану та системи візуального та дистанційного контролю», - пояснив речник ДПСУ.

Так, за його даними, росіяни звели в тимчасово окупованому Криму 50 км загороджень вартістю близько 2,9 млн долл., тобто середня вартість 1 км робіт з врахуванням коливання курсу долара становить біля 60 тис. дол.

Він зазначив, що спочатку виконати роботи РФ планувала за три місяці, але проект розтягнувся на два роки.

Водночас, за його даними, у листопаді в Сімферополі директора підприємства «Дедал» Ігоря Сушка, яке займалося розробкою та встановленням технічних елементів системи, затримала ФСБ РФ під час спроби дати хабара у 2,5 млн рублів за підписання приймальних актів на «відверто несправні елементи створеної «суперсистеми».

«Тобто, система несправна і так, як потрібно, не працює», - наголосив Слободян.

Речник Держприкордонслужби також повідомив, що Україні потрібно звести біля 1360 км системи контрольованої ділянки кордону з РФ, 450 км – із центральною частиною українсько-молдовського кордону, адмінмежу із ТОТ Криму і ще 409 км кордону тимчасово непідконтрольної ділянки в межах Донецької та Луганської областей.

«Загалом - понад 2250 км. На все це проектом передбачено 4,016 млрд гривень. Із них біля 3,3 млрд на усі роботи і ще понад 900 млн - Держгеокадастру на супутні послуги. Тобто, вартість одного кілометра становить біля 1,5 млн грн, або біля 52 тисяч доларів», - додав Слободян.

Читайте такожУ МінТОТ прокоментували будівництво окупантами загородження на адмінмежі з Кримом

Водночас він пояснив, що в українській системі є не лише загороджувальний паркан із системою візуального спостереження, але й інженерні споруди (рів, вал, рокадна дорога), фортифікаційні споруди та елементи бойового та технічного прикриття.

На сьогодні даний проект профінансований на 1,3 млрд грн, тобто, 30% від запланованого, чи понад 400 км облаштованого кордону.

«Таким чином, вартість проекту по суті не перевищує ринкової і нижча за російську, тим більше, з урахуванням обсягів відкритих та прихованих робіт», - наголосив Слободян.

Як повідомляв УНІАН, 28 грудня у ФСБ РФ повідомили про завершення будівництва загородження на адміністративному кордоні з окупованим Кримом.

Зазначалося, що «кордон інженерних споруд» складається з декількох типів загородження завдовжки понад 60 км і розміщених на ньому сотень датчиків різних типів дії.

У ФСБ заявили, що таких заходів вжито, щоб не допустити «прориву диверсійно-розвідувальних груп суміжної держави на територію Криму».