В ІТК зазначили, що впровадження мораторію істотно обмежує право споживачів на доступ до необхідної їм інформації.
Індустріальний Телевізійний Комітет (ІТК) звернувся до Президента України з приводу рішення РНБО від 30 липня 2021 року "Про стан національної системи охорони здоров'я та невідкладні заходи щодо забезпечення громадян України медичною допомогою".
Про це повідомляє прес-служба ІТК.
Читайте такожВ Україні збираються заборонити рекламу ліків: Зеленський підписав указ
Відповідно до рішення РНБО, до 1 січня 2024 року, з метою мінімізації шкідливого впливу самолікування на здоров’я, має бути введено мораторій у ЗМІ на рекламу лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації.
ІТК зазначає, що висловлює повну підтримку ініціативі влади подбати про якість і тривалість життя українців, зокрема тезу про необхідність мінімізації шкідливого впливу самолікування на здоров’я громадян, але переконаний, що досягнення цієї мети можливе й доцільне без недоречного спрощення зазначеної проблеми до реклами ліків в медіа.
Станом на сьогодні, повної заборони рекламування лікарських засобів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації не існує у жодній з розвинутих країн світу. Чинне законодавство України та міжнародні угоди передбачають лише заборону реклами лікарських засобів, які вживаються та розповсюджуються тільки за рецептом.
В ІТК зазначили, що впровадження мораторію істотно обмежує право споживачів на доступ до необхідної їм інформації про властивості лікарських засобів та медичних виробів, можливості та варіанти як лікування, так і профілактики захворювань і ґрунтується на хибному уявленні, що громадяни беззастережно довіряють рекламі та не здатні аналізувати інформацію.
Таким чином, як наголошують в ІТК, введення заборони реклами ліків прямо суперечить передбаченому Конституцією України праву на здоров’я, що у розвинутих країнах нерозривно пов’язане із максимальною інформованістю пацієнтів про засоби та методи профілактики, діагностики, лікування і реабілітації.
Введення зазначеного мораторію призведе одночасно до суттєвих втрат державного бюджету та скорочення робочих місць у фармацевтичній галузі. Наразі тільки надходження платежів з податку на додану вартість від суб’єктів ринку, задіяних у створенні та поширенні телевізійної реклами, оцінюється в сумі до 1 млрд гривень на рік. Заборона реклами матиме різкий та суттєвий вплив на продажі фармацевтичних компаній, з яких 50% є національними виробниками.
В Україні збираються заборонити рекламу ліків: Зеленський підписав указ