За словами активіста, медичні попередження працюють на споживачів, які ще не споживають тютюнові вироби.
Нові норми маркування пачок сигарет, які набули чинності з 11 січня цього року працюють для, тих, хто ще не почав курити.
Про це заявив сьогодні на прес-конференції з нагоди Всесвітнього дня без тютюну антитютюновий активіст, директор громадської організації "Життя" Дмитро Купира.
Активіст навів у приклад пост журналіста Богдана Кутепова. За словами Дмитра Купири, син журналіста прочитавши медиче попередження, почав переживати за здоров’я батька і викинув пачку сигарет.
"Це свідчить, що медичні попередження працюють. І в значній мірі вони працюють на тих споживачів, які ще не споживають тютюнові вироби, аби вони знали про те, що будь яке вживання тютюнових виробів вбиває" - розвовідає Дмитро Купира.
В той же час на прес-конференції піднімалось питання стосовно заборони сигаретної викладки. Активісти наголошують, що викладка є рекламою тютюнових виробів і стимулює продаж. Проте, якщо заборонити викладку, то яким чином споживач дізнається про попередження, про це присутні спікери не зазначали.
Також зазначимо, що на початку цього року Державна регуляторна служба (ДРС) вже відмовилася узгодити законопроєкт про заборону видимого для споживача розміщення тютюнових виробів у місцях роздрібної торгівлі, який був розроблений Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів,
"Розміщення тютюнових виробів ... у роздрібних місцях прирівнюється до реклами таких продуктів (заборонена в Україні з 2012 р. - ІФ-У). Проте видиме розміщення продуктів не є рекламою, але є об'єктивно необхідним компонентом економічної діяльності, оскільки воно забезпечує право споживача на ознайомлення з асортиментом товарів, що продаються в точці продажу, і реалізацію інформованого вибору", - зазначило, зокрема, ДРС у рішенні №1 від 1 січня 2024 року, оприлюдненому на його сайті.