Які повноваження мають ТЦК під час мобілізації: відповідь адвоката

Брак інформації про повноваження ТЦК часто стає причиною непорозумінь.

Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП) мають чимало повноважень, при цьому потенційні призовники мають обмаль інформації щодо своїх прав. Про це в коментарі РБК-Україна сказав адвокат Сергій Савинський.

За його словами, ТЦК і СП в Україні під час війни уповноважені, зокрема, виконувати рішення призовних комісій щодо направлення громадян України для проходження базової військової служби - за сприяння місцевих держадміністрацій та виконавчих органів міських рад.

Також до компетенції комісій входить взаємодія з місцевими держадміністраціями з питань залучення громадян на військову службу та проходження громадянами альтернативної (невійськової) служби.

Крім того, ТЦК і СП ведуть військовий облік призовників, військовозобов'язаних і резервістів, а також облік громадян України, які уклали контракт добровольця територіальної оборони, ветеранів війни і військової служби та інших осіб, які мають право на пенсійне забезпечення згідно із законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Юрист також назвав інші повноваження, які мають ТЦК і СП:

  • ознайомлення громадян України з їхніми правами та обов'язками - під час взяття на військовий облік, направлення для проходження базової військової служби, призову на військову службу та проходження зборів, а Центральне управління та регіональні органи СБУ, відповідні підрозділи розвідувальних органів України - під час призову на військову службу та проходження зборів;
  • оформлення та видача військово-облікових документів призовникам, військовозобов'язаним і резервістам;
  • взаємодія з місцевими держадміністраціями, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування - з питань військового обліку призовників, військовозобов'язаних і резервістів, бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час;
  • проведення агітації, відбору, вивчення, оформлення документів кандидатів на військову службу за контрактом (зокрема осіб офіцерського складу) та їх направлення до військових частин, навчальних військових частин (центрів);
  • оповіщення та призов громадян (крім військовозобов'язаних і резервістів СБУ та розвідувальних органів) - на військову службу за призовом осіб офіцерського складу, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період (зарахованих до військового оперативного резерву), на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період (незалежно від місця їх перебування на військовому обліку);
  • виявлення та попередній відбір кандидатів для направлення до вступу на навчання у вищих військових навчальних закладах або військових навчальних підрозділах вищих навчальних закладів;
  • надання інформації командирам військових частин про військовозобов'язаних, які перебувають на військовому обліку, з метою відбору громадян для проходження служби у військовому резерві та військової служби за контрактом;
  • розроблення планів проведення мобілізації людських і транспортних ресурсів, удосконалення системи оповіщення, збору та постачання зазначених мобілізаційних ресурсів на відповідній території;
  • ведення на відповідній території обліку підприємств, що залучаються до виконання мобілізаційних завдань, а також обліку людських і транспортних ресурсів, призначених для задоволення потреб оборони держави;
  • контроль за проведенням на підприємствах, у навчальних закладах роботи з ведення військового обліку призовників, військовозобов'язаних і резервістів, бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час;
  • розгляд звернень військовослужбовців, працівників і членів їхніх сімей, а також громадян з питань, що належать до компетенції ТЦК і СП;
  • ведення прийому громадян, які звертаються із зазначених питань, видача необхідних довідок та інших документів;
  • ведення обліку осіб, звільнених з військової служби із ЗСУ в запас або у відставку, які проживають на відповідній території, - для оформлення документів, що додаються до пенсійної справи відповідно до закону "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб"
  • видача довідок громадянам про проходження військової служби, зокрема про період участі в бойових діях (для врахування до стажу);
  • вивчення питань потреби в комплектуванні штатних посад ТЦК і СП військовослужбовцями, державними службовцями та працівниками, а також внесення пропозицій щодо їх підготовки та підвищення кваліфікації, проведення роботи з персоналом;
  • звернення до Національної поліції або її територіальних підрозділів - щодо надання відомостей стосовно призовників про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості;
  • звернення до органів Національної поліції (в установленому законом порядку) - щодо доставлення до ТЦК та СП осіб, які вчинили адміністративні правопорушення (передбачені статтями 210 та 210-1 КУпАП).

Також, за словами Савинського, у компетенції ТЦК та СП перебуває розгляд справ цілодобово під час проведення мобілізації та/або в період воєнного стану про адміністративні правопорушення та накладення адміністративних стягнень - відповідно і з дотриманням КУпАП.

Діяльність ТЦК і СП: останні новини

ТЦК і СП можуть стати непотрібними в Україні. Про це заявив підполковник, старший офіцер командування Сухопутних військ ЗСУ Павло Кишкар.

За його словами, демобілізація в Україні залежить від якості мобілізаційних заходів і, якщо здійснити кілька кроків, то можна ліквідувати Територіальні центри комплектування та соцпідтримки.

Вас також можуть зацікавити новини: