Школа за рейтингом: як маркетинг формує фальшиве уявлення про якість освіти

НК

Рейтинги, високі бали НМТ, красиві відео зі шкільних коридорів - сьогодні це часто виглядає як гарантія якості. Але чи справді "топова" школа означає комфорт і розвиток для вашої дитини?

Щороку батьки обирають між десятками яскравих пропозицій, де маркетинг інколи звучить гучніше за реальність. Про пастки освітнього маркетингу та реальні критерії вибору школи пише СЕО КМДШ Всесвіт Ліна Жигінас у своїй колонці для The Page.

"Освітній маркетинг створює враження, що якість можна побачити на фото чи у відео, хоча справжня школа вимірюється не глянцем, а щоденним досвідом дитини — тим, як її там чують, підтримують, допомагають розкривати потенціал", — зазначає Жигінас.

Авторка нагадує, що популярні списки на кшталт "топ-10 шкіл" здебільшого базуються на академічних показниках, тоді як якісна освіта охоплює розвиток мислення, емоційного інтелекту та вміння взаємодіяти з іншими.

За даними Українського центру оцінювання якості освіти, цього року лише 3417 учасників Національного мультипредметного тесту отримали максимальні 200 балів хоча б з одного предмета — майже вдвічі менше, ніж у 2022-му. Це, за словами Ліни, демонструє, що високі місця у рейтингах не гарантують персональний результат для кожної дитини. Окрему увагу вона приділяє комерційним рейтингам у медіа.

"Коли школа потрапляє в "топ" комерційного рейтингу, це може означати одне з двох: заклад інвестує в комунікацію або має справді сильні результати. І те, й інше заслуговує на повагу, але жодне не гарантує, що саме там буде комфортно саме вашій дитині", — зазначає СЕО КМДШ Всесвіт.

Жигінас також наголошує, що реклама, яскраві сторінки в соцмережах чи відеоролики створюють лише перше враження, але не відображають реального середовища, у якому перебуває дитина щодня.

"Реклама — це запрошення познайомитися ближче, але не підстава для остаточного вибору", — пише вона.

У матеріалі також представлені результати дослідження КМДШ. Воно показало, що під час вибору школи для родин найважливішими є: психологічний комфорт дитини, якісна комунікація з викладачами, фізична безпека, сучасні методики навчання та професійність педагогів. Саме ці критерії, підкреслює авторка, найчастіше залишаються поза увагою більшості рейтингів.

У підсумку Ліна Жигінас наголошує, що рішення варто ухвалювати після особистого знайомства зі школою. Адже школа — це середовище, у якому дитина проводить значну частину свого життя. Тому обираючи школу, важливо шукати не "топ-заклад", а свій — той, де дитину бачать, її підтримують у помилках і щиро тішаться її успіхам. Справжня школа — не там, де найвищі рейтинги, а там, де щасливі діти виростають в успішних щасливих особистостей.