Експеримент засвідчив, що нейромережі таки бувають корисні, якщо їх правильно використовувати.
Штучний інтелект показав себе кращим інструментом відбору кандидатів на роботу під час співбесіди, ніж професійні рекрутери-люди. Але під час експерименту виявилися і певні проблеми. Про це пише Business Insider із посиланням на нове дослідження.
Дослідники-економісти з Чиказького та Еразмського університетів у співпраці з міжнародною рекрутинговою компанією PSG Global Solutions у масштабному експерименті порівняти ефективність ШІ та рекрутерів-людей під час відбору кандидтів на роботу. Загалом через експеримент пройшли понад 70 000 кандидатів, які претендували на посади початкового рівня в галузі обслуговування клієнтів на Філіппінах. Серед роботодавців зокрема були десятки всесвітньо відомих компаній.
Кандидатів випадковим чином розподілили на три групи: співбесіда з людиною-рекрутером, з агентом на базі ШІ або добровільний вибір між ними. Втім, навіть у випадках, коли кандидата опитував ШІ, остаточне рішення за його рекомендацією все ж ухвалювала людина.
Результати експерименту показали, що ШІ схвалював кандидатури трохи активніше, ніж рекрутери-люди: 9,73% випадків проти 8,7%. Однак важливішим є те, що схвалені ШІ кандидати на 18% частіше таки виходили на роботу і на 17% частіше продовжували працювати через місяць після працевлаштування.
Аналіз показав, що співбесіди з чат-ботом були більш структурованими, охоплювали ширший спектр тем і стимулювали кандидатів давати глибші відповіді. ШІ виявляв ті сигнали, які цінують і живі рекрутери — наприклад, змістовність розмови, — водночас він в більшій мірі ігнорував невдало сформулювані відповіді кандидатів, на що рекрутери-люди звертають увагу частіше.
Втім, експеримент виявив і певні проблеми при використанні ШІ для рекрутингу: близько 5% кандидатів одразу переривали інтерв’ю, щойно усвідомлювали, що говорять із ботом, а ще у 7% випадків траплялися технічні збої. Крім того, розмова з ШІ сприймалася як менш "природна", ніж діалог із живою людиною.
Як писав УНІАН, аеропорт Дубая вирішив доручити паспортний контроль пасажирів нейромережі. Очікується, що це значно прискорить проходження процедур.
Також ми розповідали, що більшість американських компаній, які почали впроваджи технології штучного інтелекту у своїй діяльності, не отримали від того помітного зиску. Експерти кажуть, що горе-бізнесмени піддалися моді і тулили ШІ зовсім не в ті процеси, в які варто було б.