КНДР перекинула на борт новий есмінець: в Defense Express пояснили, як це сталося

Подія викликала широкий скепсис серед експертів, а КНДР не має обладнання для виправлення цієї проблеми.

Північна Корея вкотре опинилась у центрі уваги міжнародної спільноти — цього разу через гучну технічну невдачу: новітній ракетний есмінець класу Choe Hyon водотоннажністю 5000 тонн перекинувся на борт під час урочистого спуску на воду. Інцидент стався 22 травня на верфі у місті Чхонджін, де вперше здійснювали роботи такого рівня. Попри обіцянки північнокорейських корабелів вирівняти корабель за 10 діб, подія викликала широкий скепсис серед експертів, пише Defense Express.

Не той кут, не те місце

Як з’ясувалося, ключову роль у провалі відіграв сам спосіб спуску судна. Якщо перший есмінець цього класу, побудований у місті Нампхо, спускали у воду кормою вперед — традиційним подовжнім методом, — то в Чхонджіні обрали поперечний спуск: судно скидалося у воду боком. Ця технологія зазвичай використовується для малих або середніх кораблів, а не для гігантів класу есмінець.

Технічно проблема виникла через те, що салазки під кормовою частиною рушили, а під носом — ні. У підсумку — корпус судна втратив рівновагу та завалився на борт, що потрапило в об’єктиви супутників і стало інформаційним приводом для світових ЗМІ.

Аналітики видання зазначають, що головною причиною провалу є не лише невдалий технічний хід, а сама організація будівництва есмінця на верфі, яка не пристосована до такого рівня складності. У Чхонджіні ніколи раніше не будували великотоннажні бойові кораблі, лише вантажні судна та катери. Крім того, влада не виділила ресурси на створення необхідної інфраструктури, зокрема стапеля для подовжнього спуску.

У Пхеньяні інцидент пояснили "ненауковим емпіризмом", але експерти вважають це проявом волюнтаризму — намаганням реалізувати амбітний задум без урахування реальних можливостей.

Проблема лише починається

Станом на сьогодні есмінець залишається в перекинутому положенні. За супутниковими знімками, жодних помітних успіхів у його піднятті не досягнуто. Як повідомляє Hartpunkt, у КНДР відсутнє необхідне обладнання — великі повітряні подушки, які зазвичай використовуються для вирівнювання суден. Замість них північнокорейські інженери застосовують маленькі надувні кулі, які навряд чи здатні впоратись із судном такого класу.

Інцидент став серйозним ударом по іміджу КНДР, яка прагнула обійти Росію за кількістю великих надводних кораблів і вийти на четверте місце у регіоні за потужністю флоту.

Що передувало

Супутникові знімки показали перекинутий корабель, накритий блакитним брезентом. За інформацією державних ЗМІ, пошкодження не були критичними: дно залишилося неушкодженим, однак правий борт подряпано, а морська вода проникла в кормову частину через рятувальний канал.

Невдача, ймовірно, стала ще більш принизливою для влади, оскільки церемонія проходила перед великою кількістю глядачів. Кім Чен Ин наказав завершити відновлення судна до червневої зустрічі правлячої партії.

Вас також можуть зацікавити новини: