Олег Скрипка музично об’єднав українців і білорусів
Олег Скрипка музично об’єднав українців і білорусів

Олег Скрипка музично об’єднав українців і білорусів

10:09, 30.11.2010
5 хв.

"Білоруси грають і записуються якісно, зате українці дуже мелодійні. І цим все сказано"... Киян заманили на танцюльки... Відбулися «Дні правильної білоруської музики»

Білоруська музика три дні заряджала київську публікою своєю «правильною» енергетикою і з кожним днем відкривала нові гурти. Щодо правильності фестивалю є певні розбіжності в думках. Наприклад на думку Олега Тихонова, продюсера проекту «Дні правильної білоруської музики», правильність міститься в незаштампованості й стереотипності музичного віяння. Він вважає, що творчість повинна бути прозорою. А Володимир Янченко, автор проекту "Парк Київська Русь", президент добродійної організації "Слов`янський фонд" зазначає, що людям необхідно задуматися, що таке правильна музика і чи існує вона взагалі. За задумом організаторів, усі музичні колективи були спеціально стилістично «розфасовані».

День перший – музичне асорті

Ведуча Євгенія Стрижевська оголосила колектив “Apple tea” першовідкривачами фестивалю.

Відео дня

”Apple tea”

Поки Евгенія Стрижевська розігрувала конкурс на знання білоруських слів, призом якого була пляшка білоруського «Бульбаш», на сцену в гордій самотності вийшов Сергій Пукст. Свій виступ розпочав ліричними відступами, які, як правило, були після кожної композиції. Наприклад, у пісні «Прятки», мова йшла про хлопця, котрий ніжно тримаючи ніж, шукав свою кохану.

Сергій Пукст
А його люба сиділа в шафі й затамувавши подих молилася, аби він її не знайшов. Усілякі штучки в стилі жіночий початок, полеміка, музична діалектика в його дусі. А найліпша подруга Сергія – лампа, котра під час концерту, підкреслювала його міміку і навіть вокальну подачу, бо покричати він полюбляв. На його подив, київська публіка стійко витримала експресивні прояви музиканта й сердечно підтримала на завершення виступу, порушивши його стабільне переконання: «Я знаю, що коли місця порожніють – то знак якості».

На кінець першого дня «Правильної білоруської музики» зіграв гурт “The Apple”. Колоритні хлопці грали ретроспективу “The Beatles” і достатньо смачно грали, бо народ затанцював. Ось такою стилістичною різнобарвністю підготували музики публіку до наступного етапу фестивалю.

День другий: сходження на гору

Перші спроби заглибитися разом з гуртом «Нагуаль» в атмосферу наших предків – слов’ян розпочалися позитивними відгуками. Горловий спів з вокалізмами а-ля «Ой-йо-хей», який періодично переходить в скрімо та незрозумілі слова чіпляють безперечно. Одразу нагадує музичні композиції фільмів українського режисера Юрія Ілльєнка, а така стилістика тече в жилах слов’ян. Останньою пролунала пісня «Рождество» і як публіка не вмовляла музик зіграти на біс – вони ніяк не згоджувалися на провокації. Втомилися.

Наугаль

Дуже своєрідний гурт «Фляус и Кляинн» заграв без вокаліста, залишивши його для ефекту раптовості. Із зачіскою «шаленого капелюшника» та пританцьовуванням у тісних білих штанцях, з невиразною мовою та неголосною подачею вокалу було досить важко зрозуміти, що хоче вокаліст від публіки.

Фляус и Кляин
Останній гурт “CherryVata” зарядив публіку потужним драйвом й не давав змоги втомлюватися від музики, бо стилістичне розмаїття було колосальним: від пост року до груву, від фанку до реггі, були навіть елементи драм –енд –бейсу. Вокаліст гурту вважає, що правильна музика не може бути комерційною, а існує саме як творчість для творчості. Також підкреслив, що в їхніх піснях закладений зміст сучасного буття молоді: від проблем наркотиків, до пошуку сенсу життя. Доповнив, що в Україні виступає зі своїм гуртом частіше ніж в Білорусії, навіть посміхаючись сказав, що скоро на козацьких землях буде шукати собі наречену.

День третій: культурний симбіоз

 

Дуже багато галасу організатори влаштували навколо гурту «Этно Трио Троица». Олег Тихонов особливо оцінив гурт, мовляв, це – колиска білоруської культури. Дуже цікаво було послухати чисту білоруську мову з вуст Івана Кирчука – фронтмена, мультивиконавця гурту. Цілий букет музичних інструментів створював справжню етнічну атмосферу. Пісні стилю «Сон трава – дивна рослина», «Салавейка», «Удоль па рэчачцы» тішили своєю екзотикою. Між іншим незабаром гурт збирається випустити новий альбом.

Етно Тріо Троіца

Підійшла черга виступати Олегу Скрипці, котрий в той день діджеював. І саме його виступ був кульмінацією фестивалю. Разом з музикантами з “CherryVata” він розпочав концерт міксом українських і білоруських пісень. А згодом залишився один, де й заманив на «танцюльки» публіку. На питання, чи реально влаштовувати в Білорусії успішні фестивалі української музики відповів, що реальніше ніж білоруські фестивалі на Україні. Бо Україна – фаворит білорусів, вони дуже люблять нашу музику. Для нас Білорусія – терра інкогніто. Також підкреслив, хоча ми всі слов’яни, ментальність усе ж таки розбіжна. Білоруси грають і записуються якісно, зате українці дуже мелодійні. І цим все сказано.

Олег Скрипка

Щодо відбору виконавців на проект «Дні правильної української музики» в Білорусії, котрий у задумах Олега Тихонова і Володимира Янченка, то Олег Скрипка запевнив, що з його фестивалів «Рок Січ» та «Країна мрій» є кого взяти. Просто багато чого залежить від підтримки влади. Але культурної політики в нашій державі, на жаль, не існує.

Ірина Томаш

Фото Марина Томаш

 

Новини партнерів
завантаження...
Ми використовуємо cookies
Погоджуюся