Зокрема, вони є майже невидимими для стандартних радіолокаційних систем.
Стелс-літаки мають низку переваг, порівняно з винищувачами, які не мають цієї технології. Серед них такі особливості, як збільшена дальність польоту та малопомітність на радарах.
Про це розповідає ресурс Wion. Автори назвали 10 переваг стелс-винищувачів на полі бою над звичайними бойовими літаками.
Основна перевага стелс-технології полягає в зменшенні помітності літаків на радарах до 0,0015 квадратних метрів, тоді як звичайні винищувачі мають показник у 10-15 квадратних метрів. Тож доки стелс-винищувачі не наблизяться надзвичайно близько, ворожі радіолокатори не можуть їх виявити. Вони є майже невидимими для стандартних радіолокаційних систем.
Ще одним плюсом стелс-винищувачів є невидимість на відстані до 10-30 км, тоді як звичайні виявляються радарами на відстані у 150-200 кілометрів. Можливість побачити ворога першим, залишаючись невидимим, забезпечує перевагу в повітряному бою, пише ресурс.
Стелс-літаки можуть випускати зброю з безпечної відстані до того, як противник дізнається про їх існування. Звичайні ж винищувачі можуть помітити. Стелс-технологія забезпечує ефект несподіванки. А ворог не може контратакувати, якщо не побачить самої загрози.
Літаки зі стелс-технологією можуть пройти крізь щільні мережі протиповітряної оборони і при цьому бути непоміченими. Звичайні винищувачі можуть зазнавати втрат, коли протидіють сучасній системі ППО.
"Стелс-технологія дозволяє проводити операції над сильно захищеною територією ворога, де звичайні літаки не можуть вціліти", – пише видання.
Стелс-літаки несуть зброю всередині, а не під крилами. Це допомагає їм зберігати аеродинамічні характеристики. Ті ж літаки, які перевозять ракети зовні, страждають від збільшення опору. До прикладу, сучасний винищувач F-22 "Раптор" зберігає перевагу в швидкості, дальності польоту та маневреності порівняно зі звичайними винищувачами.
Якщо брати літак F-22, він може досягати надзвукової швидкості в 1,5 Маха без форсажу, що дозволяє економити паливо. Також літаки зі стелс-технологією можуть довше затримуватися над цілями та діяти далі від місця базування, порівняно із нестелс-конкурентами.
Стелс-літаки мають радіолокаційні, інфрачервоні та електронні датчики, які складають єдину систему ситуаційної обізнаності. Звичайні винищувачі не мають такої інтеграції. Саме тому один стелс-винищувач може самостійно виявити та вистежити десятки цілей без зовнішньої підтримки.
Як зазначалося вище, стелс-літаки виконують операції автономно за допомогою сучасних бортових датчиків та не потребують наведення за допомогою AWACS для атак по цілях за межами прямої видимості. Така незалежність зменшує логістичні вимоги та оперативну вразливість літаків.
Ресурс розповідає, що один стелс-винищувач проникає в оборону, для подолання якої потрібно кілька звичайних винищувачів, а також літаки підтримки. Таким чином, стелс-технології відновлюють асиметричний баланс сил.
Принципи роботи стелс-технологій продовжують розвиватися. Звичайні літаки не можуть бути модернізовані для отримання таких переваг.
"Інвестиції в стелс забезпечують актуальність проти майбутніх загроз на десятиліття", – констатують автори.
Раніше ми писали про різницю між двома найпопулярнішими легкими винищувачами у світі – F-16 та Gripen.