Одразу варто зазначити, що це не косметичне рішення.
Ви, напевно, вже звертали увагу на те, що багато кораблів, які ви бачили, пофарбовані знизу в червоний колір. Верхні частини судна можуть бути різних кольорів - зелені, сині або сірі, як на більшості військових кораблів, - але нижня частина зазвичай має характерний відтінок червоного, настільки звичний, що багато хто його вже не помічає.
Як і в багатьох речах у морській індустрії, цей колір має важливе значення, що йде корінням на століття, пише SlashGear.
Червоний колір пояснюється зазвичай протиокислювальною фарбою, яка діє головним чином як біоцид, призначений для того, щоб організми не прикріплювалися до частин корабля, що перебувають у контакті з водою. Якби такі організми, як морські черепашки, черв'яки і водорості, прикріпилися до корпусу судна, вони не тільки завдавали б значної шкоди і збільшували вагу корабля, а й підвищували опір води.
Це сповільнювало б судно і призводило до прискореного зносу систем руху через перевантаження, а також до більшої витрати палива. Але що саме в цих протиобростаючих засобах робить більшість із них червоними?
Відповідь криється в сполуці оксиду міді, яка використовується в протиокислювальній фарбі і зазвичай має червоний колір. Як і фарби для наземного транспорту, фарби для суден спеціалізовані для різних цілей залежно від судна, на яке вони наносяться.
Наприклад, чорна фарба, яка використовується військовими на підводних човнах, містить чорний вуглець, який прекрасно чинить опір зносу і допомагає корпусу витримувати тиск під час занурення і спливання. У цьому сенсі оксид міді в протиокисних засобах допомагає судну дістатися до пункту призначення максимально швидко.
Оксид міді смертельний для морського життя, особливо для тих організмів, які відомі тим, що прикріплюються до корпусу судна. Уявіть собі: вантажне судно виходить з Азії в бік східного узбережжя США. Розрахунковий час шляху - від 26 до 36 днів, якщо все йде за планом. Однак це судно постраждало через нашестя морських черепашок і водоростей, що згодом сильно вплине на його вагу, швидкість і паливну ефективність.
Раніше УНІАН повідомляв, чому злітно-посадкові смуги авіаносців розташовані під кутом. Виявляється, вона використовується для посадки, що дає змогу літакам одночасно і злітати, і приземлятися.
Крім того, ми також називали три стійкі причини, чому люди падають із круїзних лайнерів у море... тільки торік за борт впало 19 пасажирів і членів екіпажу круїзних лайнерів по всьому світу.