Суворими шляхами Арктики: як працює криголам і чим він відрізняється від інших суден

Криголами — це не просто кораблі. Це гігантські машини, створені, щоб прокладати шлях там, де панує лід і крижаний вітер. Їхня головна місія — допомагати іншим суднам пересуватися небезпечними арктичними водами, де зіткнення з кригою чи "застрягання" можуть стати фатальними, пише Slash Gear.

Завдяки змінам клімату та відступу льодів Арктики все більше кораблів обирають північні маршрути. Це робить криголами надзвичайно важливими не лише для наукових експедицій, а й для торгівлі, енергетики та навіть туризму.

Що ж відрізняє криголам від звичайного судна? Насамперед — його корпус і форма. Ніс криголама не ріже лід, а піднімається на нього, використовуючи вагу судна, щоб проламати крижаний панцир. Для цього корпус має особливу округлу форму та посилене сталеве покриття завтовшки до 5 сантиметрів.

Відео дня

Крім того, існує спеціальна міжнародна система класифікації — Polar Class (PC1–PC7). Вона визначає, наскільки судно готове до плавання у льодових умовах: від найвищої категорії PC1, яка дозволяє працювати в Арктиці цілий рік, до PC7, призначеної для літніх місяців.

Серед найвідоміших криголамів світу — російська "Арктика", найпотужніший атомний криголам, який пробиває лід завтовшки до трьох метрів; фінський "Поларіс", перший криголам на зрідженому природному газі; та американський "Хілі", що служить плавучою лабораторією для науковців і здатен безперервно розколювати лід при мінус 50°C.

Саме завдяки таким гігантам людство може досліджувати полярні регіони, підтримувати судноплавство в екстремальних умовах і відкривати нові маршрути у світі, де навіть море здатне скуватися кригою.

Вас також можуть зацікавити новини: