Винищувачі Gripen і F-35 виконують місії на висоті 12 000 метрів при температурі нижче -50°C.
Льотні місії сучасних винищувачів часто проходять у надзвичайно холодних умовах, де температура повітря падає нижче -50°C. Попри екстремальний мороз, літаки та їхні екіпажі залишаються боєздатними завдяки спеціальним технологіям і обладнанню, пише Wionews.
Реактивні двигуни виготовляють зі сплавів, стійких до низьких температур. Холодне та щільне повітря може навіть підвищувати їхню потужність, але для надійної роботи застосовують підігрів паливних і мастильних систем, аби уникнути загусання.
Критичні системи літака — від гідравлічних ліній до датчиків — обладнані обігрівачами. Кромки крил та лобові стекла мають антиобліднювальні пристрої, що працюють на відведеному теплі двигуна або за допомогою електрообігріву.
Кабіна винищувача герметична та обігрівається, підтримуючи комфортну температуру для пілота. У разі несправності системи обігріву льотчики мають теплі костюми, рукавички та навіть електропідігрів.
У разі катапультування пілот має арктичний набір виживання: утеплений одяг, їжу, ізоляційне спорядження та сигнальні засоби, які дозволяють протриматися до прибуття рятувальників.
Винищувачі, такі як Gripen чи F-35, регулярно проходять перевірки в арктичних умовах. Після кожного польоту техніки оглядають літаки на предмет обмерзання, пошкоджень чи витоків.
Завдяки сучасним технологіям винищувачі залишаються ефективними навіть там, де мороз сильніший за антарктичний.