Вчені помістили вугрів в надувні басейни, щоб виміряти силу їх ударів / фото sciencemag.org

Біологи припускали, що існує тільки один вид електричного вугра. Але при вивченні риб з басейну Амазонки в Південній Америці, з’ясувалося, що існують три споріднених види.

При цьому один з виявлених вугрів здатний виробляти рекордну напругу в 860 В, пише НВ з посиланням на Science Mag.

Дослідники розглянули 107 вугрів, спійманих в Бразилії, Сурінамі, Французькій Гвіані і Гайані. Вони проаналізували ДНК вугра, досліджували їх тіло і кісткові структури і нанесли на карту місце, де їх спіймали. Дані виявили три генетично окремі групи з різними географічними діапазонами.

Вид, який назвали Electrophorus electricus, живе далеко на півночі, в основному в Гайані і Сурінамі; Electrophorus varii поширений вздовж низовини басейну Амазонки, в основному в північній частині Бразилії, а Electrophorus voltai мешкає ще південніше.

Читайте такожКитаєць взяв на виховання мавпеня, яке знайшов пораненим на своєму подвір'ї (відео)

Хоча цих вугрів майже неможливо розрізнити за зовнішнім виглядом — у всіх у них коричнева зморшкувата шкіра і зморшкуваті роти — команда змогла виявити тонкі відмінності у формі черепа і структурі тіла. Наприклад, у E. electricus і E. voltai є вдавлені черепа, які могли розвиватися як пристосування для пошуку їжі на дні скелястої річки або для ефективного плавання в швидких течіях.

Вчені також помістили вугрів в надувні басейни, щоб виміряти силу їх ударів. Вони виявили, що один з нових видів, Electrophorus voltai, названий на честь Алессандро Вольта, винахідника батареї, може подавати удар в 860 вольт, що значно вище попереднього максимального значення в 650 вольт. Нагадаємо, що в звичних нам розетках напруга — 220 В.

Дослідники стверджують, що види вугрів могли відійти один від одного після того, як їх ареали проживання були відокремлені в результаті розвитку заплави Амазонки понад 3 млн років тому. Автори не перевіряли, чи зможуть різні види вугрів схрещуватися, якщо їм буде надана така можливість, але після мільйонів років розбіжності в еволюції малоймовірно, що рибам вдасться схрещування.