Переведення машини з бензину на газ може окупитися менше, ніж за рік, але є умови.
Мінімальна сума, необхідна для встановлення газобалонного обладнання на авто, складає близько 12 тис. гривень. Така інвестиція може окупитися вже за 10 місяців - але тільки якщо ціни будуть стабільними. Про це йдеться в матеріалі порталу Мінфін.
Як зазначається, їздити на автогазі вже не настільки вигідно, як кілька років тому, коли це паливо було вдвічі дешевшим за бензин. Однак простір для економії лишився й досі.
Для порівняння цін варто пам’ятати також про те, що витрата автогазу вища за бензин. Тому для оцінки "економності" експлуатації авто з ГБО застосовують усереднений коефіцієнт 1,2.
Згідно з актуальними цінами, за літр автогазу доведеться викласти 34,43 гривні. З урахуванням коефіцієнту 1,2 отримаємо суму 41,31 гривні. Її вже будемо порівнювати з вартістю літра бензину, яка становить 58,79 гривні.
Таким чином, власник авто на газу може заощадити 24,26 гривень на літрі. Якщо брати середній пробіг з розрахунку 500 кілометрів на місяць, економія становить 1 213 гривень.
Наступне питання - скільки доведеться викласти за переоснащення машини з бензинового двигуна на газобалонне обладнання. Встановлення обладнання 2 покоління для 4-циліндрових двигунів коштуватиме приблизно 8 тис. гривень, 4 покоління - 12−26 тис. гривень, в залежності від марки обладнання. Цінник на ГБО преміум класу буде відчутним - це 30−40 тис. гривень.
Додаткові витрати також включатимуть: сертифікація авто з ГБО - близько 3 тис. гривень та перереєстрація в сервісному центрі МВС та видача нового техпаспорту - близько 900 гривень.
Тобто найдешевший варіант "переобути" машину з бензину на газ обійдеться в 12 тис. гривень. За вирахуваної вище економії 1 213 гривень на місяць модернізація автівки окупиться вже за 10 місяців. Після цього власник такого авто буде заощаджувати різницю.
Але подібне можливе лише в тому разі, якщо ціни будуть лишатися стабільними. Якщо ж газ дорожчатиме або бензин - дешевшатиме, строки окупності можуть подовжуватися.
Експерти нагадують, що економічна доцільність їзди на газі втрачається, якщо його вартість досягає 65% від вартості бензину. Не виключено, що зі збільшенням акцизів на газ таке співвідношення буде досягнуто.
Ще один вид автомобілів, які можуть замінити традиційні бензинові автівки, зараз користується популярністю серед вітчизняних водіїв. Так, серед недорогих імпортованих з Китаю марок в минулому місяці 88% склали саме електромобілі.
При цьому для підживлення такої машини найвигіднішим варіантом залишається домашня розетка. Особливо в разі наявності двозонного лічильника електроенергії. Заряджання електрокару буде повільним, але обійдеться в ціну порції кави у кіоску.