Дизель і бензин вдарять по гаманцю: експерт озвучив нові ціни на АЗС в Україні

За словами Дмитра Льоушкіна, Україною крокує дефіцит палива.

Вартість дизелю на українських АЗС до кінця листопада може зрости на 2-3 гривні, а бензину - на 1-2 гривні. Цьому може сприяти дефіцит палива у Європі після запровадження 19-го пакету санкцій проти Росії, а також українські обмеження на імпорт палива російського походження.

Такий прогноз на сторінці у Facebook зробив засновник групи компаній Prime, паливний експерт Дмитро Льоушкін.

"Прогнози справа невдячна, але я бачу плюс 2 або навіть 3 гривні по дизелю та плюс 1-2 гривні по бензину. Навіть попри "дику" маржу, трейдери зупинятися в зростанні не будуть", - зауважив експерт.

Льоушкін сподівається, що до середини грудня ринок вдасться стабілізувати. Він пояснив, що в Україні вже не вистачає палива, а, особливо, дизеля і оперативно його привезти з огляду на нинішні реалії не вийде через обмеження на імпорт. 

"Ресурсу не вистачає, особливо дизеля. Його не можна фізично взяти, ми самі собі заборонили купувати там, де він є. А привезти його звідти, де він теж є, і де ми собі не заборонили, ми зможемо не раніше кінця листопада, але це ще не факт, що так просто вдасться", - пояснив Льоушкін.

Йдеться, зокрема про обмеження імпорту палива з румунського порту Констанца, про яке офіційно не повідомлялося. Однак, за даними профільного видання enkorr, на початку жовтня імпорт дизельного палива з Румунії в перший тиждень жовтня різко знизився.

Льоушкін додав, що додатково посприяє подорожчанню палива зниження попиту на нього. До того ж з 1 січня зростають акцизи як на бензин, так і на дизель.

"Усі йдемо в низький сезон, пролив у всіх падатиме, а собівартість наливу літра в бак зростатиме. А ще на горизонті акцизи нові. Тож через пару місяців за дизель 65 гривень та бензин п'ятий по 70 із лишком - цілком реальна історія", - підсумував експерт.

У коментарі УНІАН, він зауважив, що в разі скасування Україною обмежень на імпорт палива з румунського порту Констанца ціни на паливо стабілізуються до підвищення акцизів на нього.

"Якщо зараз повернуть Констанцу, то ситуація на паливному ринку стабілізується на тому рівні, на якому вона є. Ми не будемо говорити про зростання цін. Ажіотажна націнка на дизельне пальне, яка становить 1,5 гривні/літр повинна піти", - вказав Льоушкін.

Інциденти на НПЗ в Європі - головні новини

20 жовтня сталася пожежа на НПЗ, який належить угорській компанії MOL. За даними ЗМІ, підприємство може тимчасово припинити свою роботу. Також вибух стався на заводі "Лукойл" у Румунії. Крім цього у Братиславі загорівся інший НПЗ, який належить компанії MOL. Усі заводи працюють переважно на російській нафті.

Інциденти на НПЗ в Угорщині та Словаччині позначилися і на паливному ринку України. Як зазначив у коментарі УНІАН Дмитро Льоушкін, наслідком цього став дефіцит пального та припинення роботи низки АЗС.

Ускладнює ситуацію і неофіційна заборона на імпорт палива з румунського порту Констанца, яка начебто запрацювала з 1 жовтня.

Вас також можуть зацікавити новини: