Названо суму збитків / фото УНІАН Володимир Гонтар

Аварійний танкер "Делфі", що зазнав аварії на узбережжі Одеси в листопаді минулого року, доставили в акваторію морського порту "Чорноморськ".

Про це УНІАН повідомив представник порту.

Читайте такожВласник "Delfi" через суд намагався заборонити евакуацію судна - Криклій

Відео дня

За його даними, зараз танкер вже знаходиться в акваторії порту. "Делфі" планують розмістити недалеко від іншого аварійного судна "Іволга", яке п'ять років тому зазнало аварії в Чорному морі з рибалками на борту (тоді загинули 20 осіб).

Голова Одеської обласної державної адміністрації Максим Куций повідомив журналістам, що  "Делфі" транспортований за допомогою двох плавкранів і буксирів.

За його словами, зараз судно намагаються "витягнути на сушу".

Водночас, як повідомляє Державна екологічна інспекція України, загальна сума збитків внаслідок забруднення моря становить 16,3 тисячі доларів.

Про це повідомив голова Державної екологічної інспекції Андрій Мальований.

Підйом відбувся

"Підйом танкера Delfi нарешті відбувся! Судно остаточно транспортували з місця аварії - з акваторії пляжу "Дельфін" біля Одеси. За результатами лабораторних досліджень, проведених фахівцями в Одеській області, виявлено перевищення нормативних значень ГДК за вмістом у воді нафтопродуктів. Їх показниками 10 вересня становить 0,09 мг/дм3", - заявив Мальований.

Збитки

"Загальна сума збитків внаслідок витоку забруднюючих речовин становить 16,3 тисячі доларів (близько 453 тисяч гривень). Ця сума остаточна. Претензія судновласнику на добровільне відшкодування збитків вже спрямована", - зазначив Мальований.

Він також зазначив, що направлено лист до ДП "АМПУ" з вимогою негайно інформувати Держекоінспекцію у разі виявлення витоків з судна та забруднення акваторії, де воно знаходитиметься після транспортування.

Невисока сума збитку від розливу нафтопродуктів у морі пояснюється недосконалістю українського законодавства.

"У багатьох зараз виникне питання, чому сума збитків така невисока? Тому що сьогодні збитки за скидання всіх забруднюючих речовин у водні об'єкти розраховуються за однаковою методикою. Збитки за потрапляння нафтопродуктів і пальмової олії у водойму однакові. Хоча нафтопродукти несуть набагато більшу шкоду екосистемі ніж масло. Держекоінспекція не може йти наперекір законодавчо встановленим методикам і вираховувати збитки по-своєму. Однак ми можемо ініціювати зміни", - сказав Мальований.

"Ми вже розробляємо проекти законодавчих змін, щоб сума збитків за такі кричущі порушення, як розлив нафтопродуктів в акваторії моря, склала дійсно значну суму. Власники суден повинні боятися скидати у воду небезпечні речовини через загрозу стягнень мільярдів гривень. Тільки так зможемо уникати таких ситуацій, як з танкером Delfi, який транспортували тільки через рік після аварії", - пояснив Мальований.

Хронологія подій

  • У листопаді 2019 року в Чорному морі біля Одеси, в районі пляжу «Дельфін», зазнав аварії танкер " Делфі "(Delfi) з трьома українцями на борту.
  • В результаті аварії було забруднене узбережжя.
  • Судновласник пообіцяв прибрати танкер з пляжу ще до 31 березня, потім терміни переносилися. Останні спроби наприкінці липня завершилися невдачею.
  • 26 липня комісія з ТЕБ і НС Одеської ОДА визнала ситуацію з "Делфі" надзвичайний. Судновласнику відмовили у продовженні робіт.
  • 10 серпня був підписаний тристоронній договір між АМПУ, компаніями "Краншип" і "Бруклін-Київ" і зроблено ряд підготовчих робіт.
  • Роботи з підняття судна виконувала "Краншип", а"Бруклін-Київ" фінансувала угоду.
  • 26 серпня «Делфі» поставили на рівний кіль.
  • 1 вересня Господарський суд Одеської області заарештував судно за позовом АМПУ.
  • Вранці 10 вересня танкер прибрали з одеського пляжу і почали його транспортування в порт "Чорноморськ" (Одеська обл.).