Від повної заборони реклами брендів виробників алкоголю виграє лише тіньовий бізнес, як рекламний так і виробників контрафактної алкогольної продукції.
Дослідження показали, що не існує прямої кореляції між наявністю реклами алкогольної продукції у ЗМІ і рівнем її споживання неповнолітніми.
Про це не прес-конференції в УНІАН, присвяченій можливій повіній забороні реклами у ЗМІ нікотину та алкоголю Верховною Радою, заявив голова наглядової ради ПРАТ «Укрпиво», в.о. генерального директора ПРАТ «АБІНБЕВ ЕФЕС УКРАЇНА» Денис Хренов.
Він нагадав, що реклама алкоголю, яка створює новий попит, в Україні заборонена вже давно. Окрім того, алкогольна індустрія має і власні обмеження щодо реклами продукції. Мова йде в першу чергу про дітей, також про водіїв, про тих, хто через стан здоров'я не може споживати алкоголь.
Щодо реклами, направленої на розподіл попиту, на конкуренцію між видами спиртного, він дозволений у світі, оскільки не створює нового попиту.
Читайте такожПовна заборона реклами тютюнових виробів в Україні призведе до більшої шкоди, аніж позитиву – британський експерт
Він також додав, що більш ефективно - суворо контролювати доступ до алкоголю і контрпропаганда його вживання в художніх фільмах. За прикдад він навів США, де навіть людині, явно повнолітній на вигляд, ніколи не продадуть алкоголь без предявлення ІD-картки. Також там не забороняють фільми зі сценами вживання алкоголю неповнолітніми, а навпаки показують, як його споживання призводить до руйнування стосунків, втрати друзів.
Разом з тим він зауважив, що повна заборона реклами алкоголю призведе до збільшення тіньового ринку як алкоголю,так і його реклами. Він пояснив, що сьогодні в інтернеті вже пропонують придбати спиртне за ціною, вчетверо нижчою від мінімально можливої в легального виробника. У разі ж повної заборони реклами доля тіні зросте суттєво.
"В нас понад 50% ринку міцного алкоголю знаходиться в тіні. Якщо ми завтра заборонимо рекламу алкоголю в інтернеті, то як сьогодні так і завтра там не перестануть рекламувати і продавати нелегальний алкоголь за явно заниженими цінами. Тобто тіньовий бізнес як рекламував і так і рекламуватиме. А із забороною легальної реклами ще й збільшиться. Це буде великий подарунок тіньовикам. Тому треба не придумувати нові заборони, а виконувати існуючі, зокрема щодо контрафактного спиртного", - наголосив він.
27 квітня 2021 року парламент в першому читанні підтримав проект закону «Про внесення змін до статті 22 закону «Про рекламу» щодо реклами електронних сигарет і рідин, що використовуються в електронних сигаретах (№4212).
Цим законопроектом пропонується фактично заборонити рекламу будь-якої алкогольної чи нікотиновмісної продукції усіма ЗМІ, в тому числі й електронними.
Гравці медіаринку оцінюють, що, у разі ухвалення законопроекту № 4212, втрати ЗМІ сягнуть 130 млн доларів на рік. В умовах фінансової кризи, спричиненої коронавірусом, це загрожує існуванню мас-медіа в цілому.