Ілюстрація REUTERS

Американське Федеральне авіаційне управління (FAA) попередньо схвалило план масштабних змін в програмному забезпеченні (ПЗ) та підготовці пілотів Boeing 737 MAX, який спрямований на усунення проблем з системою керування літаком.

Читайте такожІндонезія скасовує замовлення на 49 літаків Boeing 737 Max 8

Про це з посиланням на внутрішні документи відомства і джерела, знайомі з їх деталями, повідомляє газета The Wall Street Journal (WSJ).

Відео дня

За словами її співрозмовників — неназваних галузевих та урядових чиновників, у результаті масштабних змін у Boeing 737 MAX автоматизована система запобігання звалювання на крило стане менш агресивною і більш керованою пілотами. Зокрема, в цій модифікації вона, як зазначили джерела, здійснюватиме свою роботу м'якіше, не пригнічуючи і не впливаючи на інші команди з кабіни пілотів. Також вона не стане реагувати на помилкові показання одного або двох датчиків, уточнює видання.

Ця система, за його даними, дозволить автоматично опустити носову частину літака тільки один раз і не більше ніж на 10 секунд, у разі якщо лайнер може завалитися на одне крило або різко втратити висоту, передає РБК.

До цього, як відзначає WSJ, в основному зводяться всі зміни в ПЗ — вони передбачають відмову від основних принципів проектування і розробки, на які спиралися у Boeing, коли конструювали систему запобігання звалювання літака. Саме ця функція, як підозрюють розслідувачі, стала основною причиною аварії Boeing 737 MAX авіакомпанії Lion Air в Індонезії в жовтні минулого року (тоді загинуло 189 осіб), відзначає видання. Зараз група міжнародних слідчих, за даними газети, також вивчає, чи не привела подібна проблема до падіння такого ж літака Ethiopian Airlines менш ніж через п'ять місяців в околицях Аддіс-Абеби.

Також план змін, за даними WSJ, передбачає розширення підготовки пілотів. Згідно з новою програмою, частина з їх тренувань буде спиратися на інтерактивні інструкції на ноутбуках, де стане виділятися інформація про те, коли під час самостійного управління лайнером включається система автопілота і як її можна відключити.

Офіційно коментувати специфіку змін, яку FAA розробляє разом з Boeing, представник відомства відмовився.

Неназваний чиновник з Boeing зазначив, що нове програмне забезпечення для Boeing 737 MAX все ще може бути переглянуто, і терміни офіційного схвалення з боку FAA та іноземних регулюючих органів залишаються невизначеними.

Польоти Boeing 737 MAX після авіакатастрофи, що сталася 10 березня на території Ефіопії, над своїми територіями до з'ясування обставин того, що сталося призупинили багато країн, у тому числі Україна, США, держави ЄС. 12 березня Boeing оголосив про те, що оновить програмне забезпечення 737 MAX після аварії. Оновлення, як зазначали в компанії, зачепить маневрені характеристики, дисплей пілота і реакцію на помилкові дані про кут атаки. В FAA відзначали, що, за їхніми очікуваннями, нове ПЗ буде поширене не раніше квітня.