Ілюстрація REUTERS

Альтернативна дорога в Одеський морський порт, під яку президент України Володимир Зеленський просив мера Одеси Геннадія Труханова виділити землю, буде платною.

Читайте такожВ Україні хочуть побудувати чотири платні дороги

Про це в коментарі УНІАН заявив керівник державного підприємства "Адміністрація морських портів України" (АМПУ) Райвіс Вецкаганс.

Відео дня

"Безкоштовний сир буває тільки в мишоловці", - сказав чиновник.

Він зазначив, що зараз фахівці розробляють відповідну документацію, зокрема, для надання місцевій владі та отримання землі під будівництво дороги. Після того, як документи будуть готові і визначена сума, необхідна для реалізації проекту, держпідприємство зможе визначити так звану фінансову модель.

"Наші клієнти – портові стивідори, які використовують нашу інфраструктуру. У перспективі ми маємо вийти на те, що саме вони покривають витрати, пов'язані з утриманням естакади (діюча естакада порту – УНІАН) і нової дороги, яка буде від Об'їзної дороги до естакади. Тобто це все повинно лягати на собівартість портових операторів, а вони це будуть враховувати у своїх послугах. Це світова практика", - сказав Вецкаганс.

Він також повідомив, що в діючу естакаду порту приблизно за 10 років вкладено понад 100 мільйонів доларів, зараз її стан "втомилася" й вимагає певних інвестицій.

За його словами, є й інші варіанти маршрутів до цієї естакаді. Всі вони будуть розглянуті, їх порівняють, в тому числі ціни, й про всі напрацювання повідомлять стивідорів.

Як зазначив начальник відділу стратегічного планування Володимир Шамаєв, щоб дорога була безкоштовна, її повинен будувати "Укравтодор" як дорогу загального користування або це мала бути муніципальна дорога, яку зводитиме, наприклад, Одеська ОДА.

"Якщо її побудує АМПУ, то це буде відомча дорога. І у нас, як у держпідприємства, навіть відсутні інструменти, згідно з яким ми можемо передати дорогу в загальне користування на безоплатній основі", - заявив Шамаєв.

Як повідомляв УНІАН, 13 липня президент України Володимир Зеленський під час робочої поїздки до Одеси попросив мера міста Геннадія Труханова терміново розв'язувати питання про виділення земельної ділянки для облаштування безкоштовного в'їзду на територію Одеського морського порту.

На даний час існує тільки один великий шлях доступу в порт, що належить приватній структурі – "Євротерміналу". Президент вважає таку ситуацію неприпустимою, оскільки це створює монополію, яка шкодить великій кількості підприємців.

Труханів пообіцяв, що зі свого боку докладе зусилля для розв'язання питання, буде тримати його під контролем і проінформує президента про ситуацію, але 30 жовтня Одеський міська рада відмовилася голосувати за виділення землі державному підприємству "Адміністрація морських портів України" - 20,5 га по Хаджибейській дорозі.

Як зазначив Труханов, у разі будівництва нової дороги вона стане відомчою (закритою для звичайного транспорту) і невідомо, як це позначиться на транспортних розв'язках міста, в тому числі – проектованих. Крім того, мер заявив, що президент просив зробити дорогу безкоштовною, а АМПУ має намір стягувати гроші за проїзд.