Міністерство інфраструктури України має намір поточного року оголосити тендер на залучення компанії для проведення ремонту найпроблемніших ділянок судноплавних шлюзів річки Дніпро та поглиблення дна ріки з метою відродження судноплавства по ній, повідомив в інтерв'ю УНІАН міністр інфраструктури Володимир Омелян.
"Ремонт (шлюзів - УНІАН) не проводився давно. Я сподіваюся, що цього року ми проведемо тендер і почнемо роботи на найбільш проблемних ділянках шлюзів. Насамперед, все залежить від безперебійного фінансування. Цього року ми хочемо використовувати гроші так званих європейських секторальних коштів і почати ремонтні роботи у період зимової навігації - якраз тоді, коли шлюзи фактично не будуть працювати", - повідомив Омелян.
Він підкреслив, що шлюзи на Дніпрі зараз знаходяться в "досить поганому стані", у зв'язку з цим, минулого тижня група американських інженерів завершила аналіз технічного стану дніпровських шлюзів і готує звіт за підсумками своєї роботи в Україні, в якому, зокрема, буде визначено вартість капітального ремонту і модернізації цих споруд.
Міністр також повідомив, що поточного року планується провести ще один тендер на залучення компанії для проведення днопоглиблення Дніпра.
"Обережно скажу, що днопоглиблення буде. Минулого тижня зустрічався з "Укрводпутем", цікавився їх підготовкою, а також зустрівся з "Нібулоном". Вони підтвердили, що готові займатися дноуглублением. Тому я сподіваюся, що восени ми зможемо приступити до робіт. Головне, щоб компанії взяли участь в тендері. У нас вже відбулося два тендеру поспіль, в яких взяла участь лише одна компанія, а нам необхідно, щоб була конкуренція", - підкреслив Омелян.
Читайте такожВесняний рух по Дніпру відкривають раніше строку
Як повідомляв УНІАН, раніше у Мінінфраструктури повідомили, що оголошений наприкінці квітня публічний конкурс з поглиблення дна річки Дніпро буде перезапущено через недостатню кількість учасників для проведення тендеру.
Кошти на проведення днопоглиблення Дніпра виділить Адміністрація морських портів (АМПУ) у розмірі 30 мільйонів гривень у вигляді поворотної допомоги.
Проект днопоглиблення Дніпра було розроблено інститутом "Укррічтранспроект" на замовлення одного з найбільших виробників та експортерів сільгосппродукції в Україні агрохолдингу "Нібулон" ще 2013 року, проте так і не було реалізовано.
За розрахунками Мінінфраструктури, орієнтовні терміни робіт з поглиблення річки складуть 2-3 місяці.
Крім того, 2012 року в Україні вже проводилась оцінка стану судноплавних шлюзів, за результатами якої на ремонт і відновлення шлюзів необхідно було виділити 280 мільйонів гривень. Однак у Мінінфраструктури висловили сумнів в об'єктивності такого аналізу, у зв'язку з ніж запланували провести нову оцінку.
На думку експертів, основними чинниками, стримуючими вантажне і пасажирське річкове судноплавство, а також заважають нарощуванню обсягів річкових перевезень, є аварійно-небезпечні ділянки у Дніпровському та Дніпродзержинському водосховищах і недостатня пропускна здатність суднового ходу річки Південний Буг.