До сьогодні ціла галузь не мала базового закону і державної підтримки, що призвело до занепаду річкової інфраструктури, наголосив народний депутат Артем Ковальов.
Ухвалений сьогодні Верховною Радою закон про внутрішній водний транспорт дає старт реформи річкових перевезень. Він охопить і регулюватиме всі сфери діяльності водного транспорту: питання державного регулювання, річкової інфраструктури, перевезення вантажів і пасажирів, судноплавства, тощо.
Про це написав на своїй сторінці у Facebook народний депутат, голова підкомітету з питань річкового транспорту Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури, ідеолог і один із авторів закону про внутрішній водний транспорт (№1182-1-д) Артем Ковальов.
Читайте такожНародний депутат Артем Ковальов: Голландці нам на екскурсіях розповідають про судна на сонячних батареях, а ми їм показуємо дніпровські шлюзи в аварійному стані і секретні технології шлюзування за допомогою спінінга...
Він наголошує, що це перший крок до відкритого і конкурентного ринку вантажних і пасажирських перевезень по воді.
"Це збільшення перевезень по воді, здешевлення логістики для бізнесу, розвиток суднобудування, нові підприємства і нові робочі місця, українські та іноземні інвестиції, модернізація річкової інфраструктури", - зазначив народний депутат.
Ковальов наголошує, що завдяки новому закону планується збільшення вантажоперевезення по річці до 30 млн. тон на рік з прямим економічним ефектом для держави в 13-16 млрд грн. на рік.
"Річкова логістика дозволить не тільки розвантажити наші дороги, переорієнтувавши великогабаритні вантажі на річку. А також істотно економити на ремонтах доріг - 1 млн. тон перевезених по річці економить 1 млрд. грн. на ремонтах доріг протягом 4 років. Також це суттєво покращить екологічну ситуацію", - пише депутат.
"В усьому світі перевезення річкою – найдешевший і найекологічніший спосіб доставки вантажів. Україна має величезний потенціал для розвитку водного транспорту, але зараз річкою перевозиться менше 1% всіх вантажів (ЄС – це 7%). При цьому, Дунай і Дніпро входять до п'ятірки найбільших річок Європи. І сьогодні ВРУ зробила перший крок, щоб це змінити", - підсумував Ковальов.
Нагадаємо, Верховна Рада ухвалила в другому читанні законопроект «Про внутрішній водний транспорт», який регулює правовідносини в цій галузі.
За ухвалення законопроекту №1182-1-д проголосували 276 депутатів при необхідному мінімумі у 226 голосів.