
Аптечні мережі в Україні демонструють найнижче податкове навантаження серед усіх учасників фармацевтичного ринку - лише 0,22-0,25% податку на прибуток від загального доходу. Про це повідомив народний депутат та голова підкомітету з питань фармації у Комітеті Верховної Ради з питань здоров'я нації Сергій Кузьміних, посилаючись на офіційну відповідь Державної податкової служби України на його запит.
За даними ДПС, за останні три роки виробники лікарських засобів сплачували 2-3% податку на прибуток, дистриб’ютори - близько 1-1,2%, а аптеки - удесятеро менше, всього 0,22-0,25%. На тлі загального обсягу аптечних продажів, який у 2024 році перевищив 200 млрд грн, це означає мільярди гривень недонадходжень до бюджету.
"Вважаю, що така ситуація неприпустима. ДПС вже оголосила про комплексні перевірки фармринку. Чекаємо на реальні результати і системне донаповнення бюджету", - зазначив Кузьміних.
Раніше експерти ринку звертали увагу на те, що аптечні мережі зростають попри загальний спад ринку в упаковках. На цьому тлі низьке податкове навантаження викликає запитання щодо прозорості галузі.
Нагадаємо, з березня 2025 року в Україні діє заборона на маркетингові послуги в аптеках. Частина аптечних мереж заявляла про втрати доходів, однак водночас демонструвала зростання обсягів продажу та розширення мереж. За даними аналітиків Proxima Research, п’ять найбільших аптечних гравців контролюють 64% товарообігу ринку.