Людський мозок розвивається довше, ніж мозок шимпанзе / NPR

Нове дослідження показало, що так званий «міні-мозок» людини розвивається повільніше, ніж у випадку інших приматів. «Міні-мозок» - це мініатюрний набір клітин, який дозволяє вченим вивчати процес розвитку реального мозку. Швейцарська команда вчених штучно виростила такий людський згусток клітин, а також версію шимпанзе і макаки.

Як пише BBC, для цього вони використали стовбурові клітини. В результатах свого дослідження, опублікованих в журналі Nature Journal, команда описала «атлас» генів, причетних до кожного етапу розвитку трьох типів міні-мозків. На думку дослідників, їхня робота може допомогти знайти відповідь на питання, що саме робить нас людьми.

Читайте такожМенший мозок і подвійні повіки: вчені показали, який вигляд матиме людина у 2100 році (фото, відео)

Стовбурові клітини – це універсальний матеріал в тілі, який може перетворюватися на більш конкретні тканини. Розвиток технологій, які дозволяють вирощувати мозкові тканини зі стовбурових клітин, дозволяє вченим напряму порівнювати розвиток у випадку різних приматів. Кожен «міні-мозок» росте чотири місяці й досягає розміру горошини. Формально їх називають «церебральними органоїдами». Це прості структури, які складаються з різних типів мозкових клітин, не здатних виконувати будь-які функції.

Вчені помітили, що три типи мозку розвивалися з однаковою швидкістю на початку. Але коли клітини почали перетворюватися в більш конкретні типи нейронів, міні-мозок макаки завершив розвиток першим, за ним слідував зразок шимпанзе. А людський міні-мозок розвивався найповільніше з них.