Вибух був у 5 разів більший за попередній / Ілюстрація NASA

Астрономи нещодавно виявили вибух надмасивної чорної діри, що створив кратер, який би міг вмістити 15 Чумацьких Шляхів. Цей вибух вважається найбільшим у Всесвіті. При цьому науковці поки не можуть пояснити причину.

Про це повідомляє The Independent.

Вибух зафіксували за 390 мільйонів світлових років від Землі, він був у 5 разів більший за попередній.

Читайте такожАстрономи виявили ще один супутник Землі

«Ми вже бачили спалахи у центрах галактик, але це справді масивна. Це сталось дуже повільно, як вибух в уповільненому режимі, що відбувався протягом сотень мільйонів років», – розповіла Мелані Джонстон-Голлітт (Melanie Johnston-Hollitt) з Міжнародного центру радіоастрономічних досліджень.

Вчені вважають, що вибух виник у серці сузір'я Змієносця із тисячі галактик: галактика у центрі має величезну чорну діру.

Чорні діри не просто притягують матерію, а й викидають струмені енергії.

Зазначається, що перший натяк на цей гігантський вибух фактично прийшов у 2016 році. Тоді астрономи побачили дивний вигнутий край у Змієносці. Проте вчені не припускали виверження, враховуючи кількість енергії, яка для цього була б потрібна.

Втім, дві космічні обсерваторії разом з радіоданими телескопів в Австралії та Індії підтвердили, що кривина справді була частиною порожнини.

Вибух вже завершився, переконані вчені. Водночас астрономи хочуть додатково дослідити довжину інших хвиль, аби зрозуміти, що сталось.