Штучний інтелект здолав професійних гравців у StarCraft II

Розробники сказали, що такі ігри, як StarCraft II, слугують лише тренувальним майданчиком для штучного інтелекту.

Штучний інтелект AlphaStar, створений компанією DeepMind (належить холдингу Alphabet Inc.), здолав двох професійних гравців у стратегію StarCraft II, що відбувається в реальному часі.

Про це йдеться на сайті компанії, передає Naked Science.

Матчі алгоритму з двома професійними гравцями - Даріо Вуншем (Dario «TLO» Wünsch) та Гжегожем Комінчем (Grzegorz «MaNa» Komincz) - проходили ще в грудні, але на цьому тижні, 24 січня, відбувся останній поєдинок, перед яким властивості програми змінили. У результаті перемога вперше дісталася людині.

Раніше алгоритми DeepMind здолали найсильнішого гравця в го і набагато краще передбачили форму білка, порівняно з професійними біологами. Проте в кожному з цих випадків для штучного інтелекту була відкрита вся доступна інформація. Зі стратегією в реальному часі, такою як StarCraft II, все інакше: це гра із закритою інформацією. Машина не знає, що відбувається за туманом війни, і не може передбачити дії гравця, тому їй доводиться адаптуватися до його маневрів миттєво.

Читайте такожІнженери Google навчили штучний інтелект грати в гру Quake III (відео)

Розробники програми використовували для її навчання ігри реальних людей, які їм надала компанія Blizzard. Перейнявши поведінкові патерни гравців, вона навчилася перемагати вбудований в гру штучний інтелект найвищої складності в 95 відсотках випадків. Потім її агенти стали змагатися один із одним в турнірі на вибивання. Він проходив у прискореному режимі, тому кожен з них отримав приблизно 200 років.

Вибравши найуспішнішого агента, автори виставили його проти TLO і MaNa. Спершу він виграв п'ять з п'яти матчів у TLO, а потім інша версія нейромережі стільки ж разів здолала MaNa. При цьому алгоритм здійснював менше дій в хвилину, ніж його противники. Ймовірно, це пояснюється невеликою перевагою, яку він все-таки мав. На відміну від людини, він бачив не частину відомої карти (той же екран), а всю її цілком, тому йому не доводилося переключатися між різними областями. Більш того, глядачі помітили, що він віддавав накази трьом загонам, що знаходяться в різних зонах, одночасно, на що точно не здатна людина.

Відео: DeepMind

В останньому матчі розробники пішли на поступки й відключили цю здатність штучного інтелекту - цього разу виграв MaNa. Однак автори помітили, що версія алгоритму, якій треба переміщати камеру, навчалася в турнірі всього сім днів, що становить половину від попереднього періоду тренувань. Сам MaNa похвалив дії програми: "Грай я з реальною людиною, він би не зміг так філігранно управляти своїми сталкерами (юніт однієї з рас. - прим. ред.)".

Розробники сказали, що такі ігри, як StarCraft II, служать лише тренувальним майданчиком для штучного інтелекту. Надалі він візьметься за інші цілі. Наприклад, раніше в DeepMind заявили, що їх алгоритм буде діагностувати хвороби очей.

Довідка. StarCraft II - комп'ютерна гра в жанрі стратегії в реальному часі. Сюжетно дія гри відбувається на кількох планетах, де розгортається конфлікт між трьома расами - людьми, зергами та протоссами. Гра є дисципліною у багатьох кіберспортивних лігах світу. Гра увійшла в сотню кращих ігор всіх часів (Top 100 Games of All Time) за версією IGN.