В Уельсі знайдена одна з найстаріших споруд світу

Знайдений "озерний будиночок" був створений приблизно в 2917 році до н. е.., а це майже на 300 років раніше єгипетських пірамід в Гізі.

Вчені вважають, що ця споруда, яку також називають кранногом, є однією з найдавніших серед усіх подібних споруд, знайдених раніше: її вік становить близько 5000 років, хоча при цьому вона відмінно збереглася, пише "Моя планета". Дослідники припускають, що дерев'яна фортеця на воді була побудована місцевими племенами для захисту від мародерів і розбійників. З берега на кранног можна було потрапити по кам'яному або дерев'яному мосту. Дерев'яна конструкція базується на трьох масивних паралельних брусах, найбільший з яких досягає 1 м в ширину.

Читайте такожДанські археологи виявили 2000 дрібних золотих спіралей (фото)

Як передає Daily Mail, будинок був знайдений недалеко від берегів озера біля міста Монмута на південному сході Уельсу, який розташований біля злиття річки Монноу з річкою Уай неподалік від кордону країни. Це тільки другий кранног, знайдений на території Англії та Уельсу. Проте ця знахідка виявилася значно старшою за попередню, знайдену на озері Ллангорс в Бреконі, і тому особливо зацікавила вчених.

Археолог Стівен Кларк вважає, що знайдений кранног є "одним з унікальних історичних відкриттів". Цікаво, що ця споруда - одна з небагатьох, яка збереглася до наших днів майже без змін. "Зазвичай дослідникам трапляються лише частини кранногів. Знахідка цілої споруди є подією міжнародного значення", - зазначив Стівен Кларк.

Вважається, що кранноги були центрами процвітаючих фермерських господарств. У Шотландії подібних плавучих дерев'яних споруд вже знайдено близько 600. Всі вони датовані залізним віком. Кранноги були не тільки місцем проживання, де можна було врятуватися від нападу ворожих племен, але й використовувалися як склади, де зберігали фрукти, овочі, лісові горіхи, корисні трави або м'ясо убитих тварин.