Онлайн-тролі бувають різних видів / фото REUTERS

Фахівці міжнародного розробника антивірусного програмного забезпечення, експерта в області кіберзахисту - компанії ESET розповіли, як розпізнати інтернет-тролів і не піддатися на їх провокації.

«Під терміном «інтернет-троль», як правило, мають на увазі онлайн-коментатора або учасника дискусії, мета якого спровокувати конфлікт між іншими співрозмовниками шляхом розміщення спірних і обурливих коментарів...Онлайн-тролі бувають різних видів — від людей, які публікують навмисно дратівливі або суперечливі коментарі, щоб розпалити спір для власної розваги, до кіберзлочинців, які переслідують інші зловмисні цілі в інтернеті», - повідомляють в компанії ESET.

Згідно з повідомленням, актуальним прикладом інтернет-тролінгу є використання теми пандемії COVID-19 для поширення спірних публікацій. Зокрема, тролі виступають проти вакцинації, ділячись підробленими домашніми ліками або навіть ставлячи під сумнів компетентність медичних фахівців.

Відео дня

Як відзначають в компанії ESET, кіберзлочинці нерідко використовують інтернет-тролінг для зараження комп'ютерів своїх жертв. Так, вони розміщують контент спірного характеру і супроводжують коментарі до нього посиланнями, замаскованими під джерело інформації, з шкідливим програмним забезпеченням.

«Спочатку інтернет-тролінг може здатися невинним, але часто ситуація може погіршитися і перерости в кібербулінг або кіберзлочинність. Частково це може бути пов'язано з "ефектом розгальмовування в мережі", коли люди говорять і діють в інтернеті так, як ніколи б не зробили в реальному житті. У таких випадках люди майже не відчувають докорів сумління за свої дії, оскільки вони не бачать вплив на інших і не відчувають реальних наслідків за такі вчинки», - додали фахівці.

Що робити, якщо натрапили на коментар інтернет-троля

В першу чергу, експерти в сфері кіберзахисту рекомендують користувачам, які зіткнулися з інтернет-тролями, не «годувати» їх, вступаючи в дику природу. В іншому випадку, можна тільки погіршити ситуацію, давши тролям те, чого вони хочуть — увагу.

«Хоча вам і хочеться взяти участь у дискусії, будьте готові до того, що ваші аргументи залишаться без уваги. Оскільки мета таких людей не обговорення, а реакція — в основному злісна або тривожна», - пояснюють в ESET.

Згідно з повідомленням, соцмережі Facebook, Twitter і Instagram пропонують користувачам інструменти для оповіщення про тролів. Інші сайти також не схвалюють їх поведінку, тому в залежності від серйозності порушення модератори можуть застосовувати покарання — від попереджень і тимчасових заборон до блокування акаунтів повторних порушників.

«У разі перетворення інтернет-тролінгу в кіберзлочинність, кібербулінг, домагання інтимного характеру, образи або інші дії, які можуть суперечити різним законам, ви можете звернутися в правоохоронні органи», - додали IT-фахівці.

Як повідомляв УНІАН, в Україні щодня фіксується близько 300 тис. нових кіберзагроз для інформаційної безпеки. При цьому, знайти хакерів-зловмисників вкрай складно, компаніям залишається лише проводити щохвилинні моніторинги на предмет виявлення кіберзагроз із метою їх подальшого блокування.

Компанія ESET - провідний розробник рішень в області комп'ютерної безпеки та експерт у сфері ІТ-безпеки. Компанія була заснована в 1992 році в Словаччині і на сьогодні представлена більш, ніж в 180 країнах світу.