Таке відкриття може позитивно вплинути й на екологію.
У Китаї представили перший плазмовий реактивний двигун, який не використовує водень або батареї. Такий винахід може кардинально змінити майбутнє авіації, адже він не викидає в атмосферу викопне паливо або хімічні речовини. Про це пише Econews.
"Цей плазмовий реактивний двигун не потребує викопного палива або хімічних палив. Цей проєкт, спрямований на створення авіації з нульовими викидами, очолював професор Джау Танг з Уханьського університету, команда якого використовувала в основному мікрохвильову технологію та фізику плазми", - уточнили в публікації.
Попри те, що більшість реактивних двигунів залежать від внутрішнього згоряння, технологія цього двигуна спрямована на зменшення глобальних викидів вуглецю, особливо в авіаційній галузі. Прототип Танга демонструє двигун, який взагалі не спалює паливо.
"Використовуючи стиснене атмосферне повітря, конструкція вводить в повітря мікрохвилі з частотою 2,45 ГГц (гігагерц), що є частотою, схожою на частоту мікрохвиль. Своєю чергою електрони відриваються від атомів і утворюється плазма. Іонізований газ буде діяти як високоенергетична рідина, дозволяючи створювати тягу реактивного двигуна без згоряння. Прототип може підняти вертикально сталеву кулю вагою 1 кг; проте багато дослідників стверджують, що рівень тяги є цілком сумісним з комерційними реактивними двигунами", - пояснюють в Econews.
Як пишуть у виданні, майбутні літаки будуть використовувати фізику плазми для зльоту. Плазма вважається четвертим станом речовини та утворюється, коли енергія вириває електрони з атомів.
"Вчені вже давно вивчають плазмовий двигун, особливо для космічних подорожей, а NASA приділяє особливу увагу фізиці плазми. Професор Танг вирішив використовувати плазмові двигуни для роботи у вакуумних середовищах, щоб створити мінімальну тягу. Танг і його команда розглянули конструкцію, яка могла б працювати в повітрі, іонізуючись мікрохвильовою енергією для створення тяги", - додають у матеріалі.
Для конструкції Танга необхідне потужне електропостачання, особливо з відновлювальних джерел. Таким чином плазмові реактивні двигуни замінять турбіни внутрішнього згоряння в літаках та дронах, забезпечуючи безвуглецевий двигун з паливним баком.
Через те, що авіаційна промисловість відповідає за значну частину глобальних викидів CO₂, конструкція літака Танга значно економить атмосферу.
"Відмова від водневих паливних елементів або акумуляторних батарей є чудовим рішенням, оскільки і водень, і акумуляторні батареї мають свої недоліки. Прототип літака Танга не має жодних проблем, з якими стикаються літаки на водневому паливі або літаки на акумуляторних батареях", - запевняють в Econews.
Водночас конструкція професора має проблеми, але цей прототип є кроком у правильному напрямку, якщо говорити про майбутнє авіації.
Як писав УНІАН, раніше вчені виявили щось тривожне та небезпечне, що просочується з-під океану навколо Антарктиди. Як виявилось, в антарктичному морському дні виходить метан, який сприяє глобальному потеплінню, а нові джерела з'являються з "дивовижною швидкістю". Через це науковці побоюються, що прогнози стосовно глобального потепління, ймовірно, були занижені.
Також повідомлялось, що вчені зробили перші фотографії доісторичної риби, яку вважали вимерлою 70 млн років тому. Йдеться про целекант, який є доісторичною рибою з лопатевими плавниками. Вона рухається повільно та була помічена на глибині 144 метри, плаваючи над вулканічним схилом.