REUTERS / NASA

Поява нашої Сонячної системи могла бути результатом зіткнення карликової галактики Стрілець з Чумацьким шляхом мільярди років тому.

Нове дослідження, засноване на даних орбітального телескопу Gaia, робить висновок, що коливання, спричинені зіткненням, могло дати поштовх масовому формуванню зірок. Одна з таких подій збігається в часі з утворенням Сонця приблизно 4,7 мільярдів років тому, - пише Newsweek.

Читайте такожНад Землею пролетить комета, яку можна буде побачити неозброєним оком

Астрономи вже досить давно дійшли згоди, що сусідня галактика Стрілець раніше вступала в контакт з Чумацьким шляхом. І це потенційно могло вплинути на рух зірок в ньому. Але нове дослідження, опубліковане в журналі Nature Astronomy, говорить, що вплив цієї меншої галактики міг бути значно більшим, ніж раніше вважалося.

"Здається, що Стрілець не лише змінив будову й вплинув на рух зірок в Чумацькому шляху, а й також дав поштовх процесам творення в ньому", - вважає співавтор дослідження Карме Галларт.

"Здається, що значна частина зоряної маси Чумацького шляху була сформована через взаємодії зі Стрільцем. І за інших обставин вона б не існувала", - додала вона.

Космічний телескоп Gaia був запущений в 2013 році Європейською космічною агенцією (ESA) з метою створити 3D-мапу галактики з точним розташуванням її зірок.

"Сучасні моделі говорять, що Стрілець проникав у Чумацький шлях тричі", - сказав Томас Руїз-Лара з Канарського інституту астрофізики в Іспанії.