Раніше Марс мав магнітне поле і атмосферу / Фото: NASA

Вчені Університету Британської Колумбії визначили точний час, коли у Марса було магнітне поле.

Геомагнітне динамо існувало 4,5 і 3,7 млрд років тому. Результати дослідження, що розкриває одну з таємниць Червоної планети, опубліковані в журналі Science Advances.

Фахівці проаналізували багаторічні супутникові дані, зібрані апаратами MAVEN і Mars Global Surveyor і виявили свідоцтва існування магнітного поля в регіоні Lucus Planum, утвореного лавовим потоком, який застиг менш як 3,7 млрд років тому.

Читайте такожВчені знайшли ознаки життя на Марсі

Дослідники також виявили магнітні поля низької інтенсивності над Північним Полярним басейном в північній півкулі планети, яке утворилося 4,5 млрд років тому і вважається одним з найдавніших об'єктів на Марсі.

Відомо, що геомагнітне динамо, коли залізне ядро планети оберталося і породжувало магнітне поле, було активно між 4,3 і 4,2 млрд років тому, але було відсутнє 3,9 млрд років тому.

Можливе пояснення цього полягає в тому, що "динамо" на якийсь час зупинилося, а потім запустилося знову. Згідно з альтернативним сценарієм, удари небесних тіл, які утворили басейни, зрушили частина кори, які містили намагнічені мінерали.

Як повідомляв раніше УНІАН, європейські та російські фахівці перенесли запуск корабля на Марс через коронавірус. Спалах інфекції завадив завершити останній етап підготовки місії "Екзомарс".