З 1 листопада почали діяти нові правила оформлення або продовження відстрочки від мобілізації.
З 1 листопада військовозобов’язаним не потрібно записуватися до електронної черги до районних ТЦК та СП та подавати паперові документи для отримання відстрочки. Достатньо мати при собі оригінали документів та нотаріально завірені копії, щоб звернутися до адміністратора ЦНАПу і в автоматичному порядку подати заяву. Про це в етері "Українського радіо" розповіла адвокатка, керуюча партнерка адвокатського об'єднання "Актум" Олена Хоменко.
Згідно з постановою Кабміну №1364, яка почала діяти 1 листопада, з’явилося автоматичне продовження відстрочки та можливість сформувати цю відстрочку за допомогою застосунку Резерв+. Вона зазначила, що якщо існує проблеми з документами або не всі паперові документи оцифровані й завантажені в додаток Дія, то є можливість подати документи особисто в ЦНАПі.
"Якщо підстава для відстрочки підпадає під перелік тих, які будуть в подальшому продовжуватися автоматично, то це дає змогу продовжувати цю відстрочку автоматично у застосунку Резерв+ без будь-якої явки — як до ЦНАПу, так і до ТЦК та СП", - пояснила вона.
Адвокатка зазначила, що якщо за цією підставою в громадянина вже була оформлена відстрочка, то від сьогоднішнього дня вона автоматично продовжиться в додатку Резерв+. А якщо за цією підставою відстрочки раніше не було оформлено, то необхідно взяти весь пакет документів, звернутися до ЦНАПу і перший раз податися на цю відстрочку та отримати автоматичне підтвердження.
"Необхідно памʼятати, що право на відстрочку необхідно не лише мати, але й реалізувати. Реалізація права на відстрочку відбувається у форматі: або громадянин особисто звертається із заявою про відстрочку до ТЦК та СП, або якщо автоматично подає заяву на відстрочку через додаток Резерв+", - сказала вона.
Експертка порадила оновити додаток, потім зайти на головну сторінку і натиснути значок "...". Тоді має висвітиться можливість подати заяву на відстрочку. Треба пройти кроки, які підказує додаток. Запит відправляється в реєстр і орієнтовно за день-два має прийти відповідь з інформуванням про те, що відтермінування вам надане. В подальшому можна сформувати повний витяг з Резерву, де буде зазначена відстрочка та її тип.
"Якщо зробити це не вдалося і в Резерві у вас немає відтермінування, хоча ви маєте на це право, то у вас немає достатнього підтвердження зі сторони ТЦК та СП про те, що ваші підстави визнані та вам надана відстрочка", - пояснила адвокатка.
За її словами, у такому разі треба записуватися до електронної або живої черги до ЦНАПів, приходити з повним пакетом оригіналів всіх документів, які дають право на відстрочку, і адміністратор в автоматичному форматі відсканує документи, сформує заяву про надання відстрочки, яка буде надсилатися в автоматичному режимі до ТЦК та СП. У подальшому, каже вона, представники ТЦК та СП за один день будуть розглядати ці документи і надавати відповідь, яка буде відображатися в додатку Резерв.
Нагадаємо, що з 1 листопада Центри надання адміністративних послуг (ЦНАП) приймають документи від військовозобов’язаних на оформлення відстрочки від мобілізації. За словами міністра оборони Дениса Шмигаля, це потрібно, щоб розвантажити ТЦК, адже мова йде про сотні тисяч випадків.