Директор аеропорту «Харків» розповів про відкриття нових авіарейсів з міста

За його словами, успішне проведення переговорів з Ryanair і старт їх польотів з аеропорту є пріоритетом цього року.

Комерційний директор аеропорту «Харків» Владислав Ільїн сподівається, що цього року лоукостер Ryanair все-таки полетить з міста.

Читайте також«Бориспіль» відкриває лоукост-термінал: які авіакомпанії літатимуть з нього

Про це він розповів в інтерв’ю порталу «У відпустку».

За його словами, успішне проведення переговорів з Ryanair і старт їх польотів з аеропорту є пріоритетом цього року.

“На сьогодні в переговорах з Ryanair труднощі виникають, більшою мірою, операційного плану. Наприклад, якщо з тієї ж Польщі до Львова рейс виконується близько години, то до нас – дві. Виходить, що замість одного рейсу до Харкова, лоукостер може виконати з Польщі два рейси, наприклад, до Львова і Мілану”, - сказав Ільїн.

За його словами, шанс на те, що Ryanair полетить з літнього розкладу, польоти за яким стартують в останню неділю березня, є, але він маленький. На літній розклад вже сплановане завантаження майже всіх літаків. “Тому, я думаю, що з літнього розкладу, якщо і з’являться рейси, то не більше одного-двох напрямків. Але вже більше рейсів у Ryanair з’явиться з Харкова з зимового розкладу”, - сказав він.

Ільїн додав, що є кілька інших країн, куди з Харкова міг би літати Ryanair. Наприклад, ми б хотіли, крім Німеччини та Польщі, з’єднати Харків з Прибалтикою. Я думаю, що великий потенціал є для розвитку рейсів в Литву та Латвію. Менше літають в Естонію.

Також аеропорт обговорює з Ryanair польоти в країни Середземномор’я. Але ці плани можуть бути реалізовані вже тільки з літа 2020 році, спрогнозував він.

Ільїн розповів також про переговори з Wizz Air щодо розширення карти маршрутів з міста. “Ми вже фактично домовилися з ними про нові напрямки, але операційні питання заважають їх реалізувати у найкоротшій термін. Наприклад, в ЄС існує правило про те, що екіпажі не можуть працювати більше ніж 12 годин. Але при розрахунку польотів з Харкова іноді так виходить, що лоукостер не вписується в це обмеження”, - сказав він.

Наприклад, Wizz Air цікавиться розширенням географії польотів від нас до Німеччини. Але у перевізника немає жодної бази в цій країні. “Виходить, що для того, щоб вкластися в зазначені 12 годин і виконати рейси з Харкова до Німеччини, Wizz Air необхідно спочатку полетіти з найближчої до нас бази. Одна з таких знаходиться у Вроцлаві. Тому літак спочатку виконує політ з Вроцлава в Дортмунд, потім до Харкова, потім назад до Дортмунда і вже після цього повертається до Вроцлава. Складно підібрати для Харкова такі стикування, щоб укластися в 12 годин. Доводиться дуже ретельно шукати варіанти, що ускладнює процес реалізації запланованого”, - розповів Ільїн.

За його словами, найбільший нерозкритий потенціал на рейсах з Харкова знаходиться на маршрутах до Німеччини. Серед пасажирів з Харкова мають попит приблизно ті ж напрямки, що і серед киян. “Тому ми ведемо переговори щодо відкриття рейсів в ті ж німецькі міста, звідки вже літають зі столиці України європейські лоукостери. Зокрема, зараз у них найбільше рейсів з Києва в такі міста Німеччини як Берлін, Франкфурт-на Майні та Мюнхен (Меммінген)”, - сказав він.

Ільїн додав, що Wizz Air вже розпланувала все на літній розклад. “Я думаю, що якщо щось і з’явиться, то ближче до осені. Також, як і в випадку з Ryanair, ми обговорюємо з Wizz Air, в першу чергу, відкриття нових рейсів до Німеччини”, - сказав він.

Також з аеропорту Харкова до Баку цього року починає літати азербайджанська авіакомпанія Buta Airways. Крім того, почав виконувати, крім чартерних, регулярні рейси лоукостер SkyUp. Першим таким напрямком став Харків-Шарджа. Після того, як польоти в Шарджу будуть припинені в травні, з вересня перевізник почне літати в Дубай. В березні починає польоти в Рим і Мілан італійський лоукостер Ernest.

Також аеропорт веде переговори щодо відкриття польотів до країн Середземномор’я, зокрема, зі SkyUp. З червня вони відкривають регулярні рейси до Барселони. Раніше від нас виконувалися тільки чартерні польоти в це іспанське місто, додав Ільїн. Також, за його словами, є максимальні шанси, що SkyUp відкриє рейси Харків-Париж.

Нагадаємо, у 2018 році аеропорт “Харків” обслужив понад 960 тисяч пасажирів. У 2019 році керівництво аеропорту планує досягти пасажиропотоку 1,2 млн осіб, тобто зростання буде приблизно на 25%.