Перше місце за рівнем туристичного потенціалу посіло місто Маріуполь, яке цього року стало "Великою культурною столицею" України.
Експерти Асоціації Гостинності у рамках проекту за підтримки Українського культурного фонду визначили індекс розвитку культурного туризму курортних територій Приазов’я.
Як повідомляє прес-служба асоціації, перше місце в рейтингу посіло місто Маріуполь, яке цього року стало "Великою культурною столицею" України.
За основу було взято п’ять основних місць Приазов’я, які щороку відвідують влітку мільйони туристів, але не всі з них здогадуються про культурний потенціал регіону: Бердянськ, Генічеськ, Кирилівка, Маріуполь, Мелітополь. Серед усіх територій Маріуполь отримав 3,9 балів, Бердянськ і Мелітополь –2,6 бали, Генічеськ і Арабатська Стрілка – 2,4 бали, Кирилівка – 1,6 бали.
У цілому, культурно-туристичний рівень розвитку Приазов’я на даному етапі отримав 2,64 бали (за 5-бальною шкалою).
Читайте такожНе морем єдиним. Якої допомоги потребують культурні скарби Приазов’я
Водночас, головними потенційними магнітами матеріальної культурної спадщини Приазов’я були визначені заповідник Кам’яна Могила під Мелітополем (український "Стоунхендж"), Генічеський залізний міст, спроектований австро-німецькими архітекторами, музеї Приазов’я, які містять унікальні артефакти – від скіфського золота до картин відомих художників (Айвазовського, Врубеля, Бурлюка, Куїнджі, Реріха, Сєрова, тощо) .
Цікавими для туристів магнітами нематеріальної культурної спадщини експерти зазначили автентичну Приазовську кухню, караїмський пиріжок ет-аяклак, традиції вирощування черешні у Мелітополі, грецькі традиції та поселення, німецьку культурну спадщину.
При цьому потужними подієвими магнітами стали фестивалі "Джаз Коктебель", "ГОГОЛЬFEST", фестиваль електронної музики та кайтингу Wave.Spot, фестиваль сучасного мистецтва Biruchiy Art, фестиваль черешні у Мелітополі "Черешнево" та потенційний широкомасштабний фестиваль Приазовської кухні.
Експертами було визначено сильні сторони Приазов’я, а саме наявність магнітів матеріальної та нематеріальної культурної спадщини. Разом з тим, вони звернули увагу на слабкі сторони, які заважають розвитку туризму в регіоні: цілепокладання (у стратегічних та програмних документах необхідно визначити культурний туризм як один з пріоритетів розвитку громад), сервіс (необхідно впроваджувати стандарти якості обслуговування у готелях, туристичних базах, ресторанах, транспорті та інших туристичних об’єктах).
Також фахівці проекту рекомендували якнайшвидше підвищити інституційну спроможність у туристичній сфері (створити відповідну сильну громадську організацію та відкрити мережу туристично-інформаційних центрів) та посилити туристичний супровід (збільшувати кількість гідів).
Крім цього, головна експертка дослідження рекомендувала:
"Приазов’я має розвиватися не лише як територія пляжного туризму, а як дуже цікавий регіон з точки зору культурного туризму. Цікава архітектура, колоритна кухня, етнічне різноманіття, скіфські кургани, Кам’яна Могила, безліч музеїв та запальні фестивалі – на основі всього цього можна створити туристичні продукти, які будуть приваблювати туристів цілий рік, а не лише влітку, коли море тепле і нема медуз", – зазначила Романова.
Як раніше повідомляв УНІАН, за даними Державного агентство розвитку туризму, у перші три квартали 2021 року до України в'їхали понад 3 мільйони іноземних туристів.