Використання літаків типу Shark 600 називають "перспективним" у контексті боротьби з ворожими безпілотниками.
Українські військовослужбовці розвивають новий напрям для боротьби з російськими "Шахедами" та іншими БПЛА - використання легкомоторної авіації. Зокрема, це стосується літаків Shark від компанії Shark.Aero зі Словаччини, який додатково хочуть оснастити комплексом радіоелектронної боротьби (РЕБ).
"Ідея цієї машини в тому, щоб перебувати над "Шахедами" або іншими російськими БПЛА і ставити перешкоди на їхню супутникову навігацію та відводити далекобійні дрони від цілей. А проти розвідувальних БПЛА - ще "тиснути" і відео", - пише Defense Express.
Для цього, як повідомляється, літак дооснастили потужним генератором струму.
Якщо РЕБ діятиме на висоті близько 1,8 кілометра, то радіус роботи радіоелектронної боротьби становитиме приблизно 4,5 км. Shark 600 повинен буде летіти над групою безпілотників окупантів і "тиснути" на них, доки ті не будуть знешкоджені.
"Сам літак у режимі максимальної економії може пролетіти до 2000 км і перебувати в повітрі 12 годин. Водночас реальна тривалість місій очікується на рівні 4-5 годин. Літак наздоганятиме цілі на швидкості до 300 км/год, а потім летітиме над ними", - йдеться в матеріалі.
Однак експерти також підкреслюють, що такі місії потребуватимуть координації з іншими засобами протиповітряної оборони (ППО). Таким чином, Shark 600 буде "єдиним" варіантом для протидії безпілотникам Росії. Хоча він не має власних засобів виявлення цілей. Через це літак діятиме згідно з командами з землі.
"Також сам літак-РЕБ, або група таких літаків, має працювати лише в певній спеціально відведеній для них зоні. І до неї не матиме доступ винищувальна та армійська авіація, а також неземний компонент ППО, включно з мобільними вогневими групами. Інакше ймовірність вогню по своїх доволі висока", - підкреслюють у Defense Express.
Також там повідомляють, що є низка переваг у використанні засобів РЕБ на літаках у боротьбі з безпілотниками. Зокрема, такий крок створює "постійну дію перешкод". Крім того, так може бути легше "задавити" деякі системи супутникової навігації. Але експерти вважають, що це навряд чи торкнеться просунутих CRPA-антен. І не варто забувати про те, що Shark - дуже легкий і маленький літак, який можна доставити і зібрати на місці.
Але є одне "але".
"Можна відразу забути і про можливість встановлення на цей літак зі злітною вагою до 600 кг будь-якого озброєння. Цей літак зібраний із карбону і скловолокна, і навіть легке озброєння конструктивно не потягне", - йдеться в матеріалі.
Раніше УНІАН повідомляв, що Україна отримала перший літак Shark з комплексом РЕБ, про який ми писали раніше. Контейнер РЕБ розміщений під фюзеляжем.
Крім того, про розвиток цього перспективного напряму заявив також і головнокомандувач ЗСУ Олександр Сирський. "Ми отримуємо сучасні літаки легкомоторної авіації, які мають сучасне озброєння і засоби навігації, що підвищить ефективність протидії ударним дронам росіян", - додав він.