На оприлюднених кадрах видно відмітки про збиті близько 70 безпілотників.
До лав українських літаків, які залучаються для перехоплення російських дронів, долучився легкий двомоторний Ан-28 та, судячи за все, уже має пристойний "зріз".
Як пише Defense Express, застосування цивільних машин у ролі протидронних платформ зараз уже не дивина, але несподіванкою стало саме використання Ан-28.
Знімок фюзеляжу з позначками про уражені БПЛА оприлюднив у мережі X користувач Daniel Dragan. Він порівняв "рахунок" цього Ан-28 (70 цілей) із відміткою одного голландського F-35. За словами аналітиків, інтерес польських користувачів цілком логічний: Ан-28 розробляли в АНТК імені О. Антонова в Києві, але серійне виробництво велося на заводі PZL Mielec у Польщі. Там і досі виготовляють модифікацію PZL M28, яку використовують військові кількох країн.
Існують і значно "прокачані" військові варіанти цієї платформи: для спецназу США готували C-145A/MC-145B SOMA з модернізованою кабіною, спеціалізованим обладнанням і можливістю нести широкий спектр озброєння - від некерованих бомб і 70-мм НАР до керованих APKWS, ракет AGM-114 Hellfire та навіть крилатих AGM-158 JASSM. Йдеться, що такий набір був би надпотужним для Повітряних сил України. Натомість у нас, судячи з усього, застосовують старенький Ан-28.
Умовно кажучи, у ролі "мисливця" Ан-28 виступає подібно до вертольотів Мі-8 з додатковим кулеметником: основний спосіб ураження - додатковий стрілецький вогонь. Це не найефективніша методика з огляду на сучасні засоби ППО, але в умовах обмежених ресурсів вона показує себе доволі результативною. На користь цього свідчать позначки на фюзеляжі, які вказують на близько 70 збитих безпілотників - переважно "Шахеди" й "Гербери", а також один якийсь неідентифікований БПЛА.
Експерти зазначають: хоча автентичність фото неможливо підтвердити з абсолютною впевненістю, явних слідів фейку на ньому не видно. Крім того, чутки про існування "літака-ганшипа" для боротьби з російськими дронами циркулювали й раніше, тому ймовірність того, що Ан-28 дійсно включили до парку "мисливців на Шахеди", досить висока.
Оскільки Ан-28 не були широко задіяні у складі Повітряних сил України, їх, ймовірно, залучили з цивільної авіації - що вкладається в загальну практику використання "літаючих парт" на кшталт Як-52 для протидії БПЛА.
Нагадаємо, торік стало відомо, що в Одесі за допомогою спортивно-тренувального літака Як-52 збивають російські дрони, зокрема розвідувальні БПЛА. Аналітики Defence Express тоді зазначили, що залучання Як-52, який вдало розправився з дроном-розвідником "Орлан-10", свідчить про брак зенітних систем та ракет. На відео, яке попало у соціальні мережі, зафіксовано, як вказаний літак кружляє над дроном, що спускається на парашуті. Припускалося, що спортивний борт перетворили на бойовий літак, розміщенням на ньому кулеметів.
У липні 2025 року у Дніпропетровській області під час виконання бойового завдання загинув полковник ЗСУ, відомий авіатором, директором авіаклубу "Одеса" Костянтин Оборін (Камікадзе). Він командиром ескадрильї, яка боронить небо над Одещиною та збиває ворожі "шахеди".