Експерт вказав на ключові проблеми атомного авіаносця, який хоче побудувати РФ.
Будівництво російського атомного авіаносця "Шторм" стикається з серйозними перешкодами. Кораблебудівна інфраструктура РФ є недостатньою для того, щоб реалізувати цей проєкт. Таку думку висловив екс-консультант Пентагону, експерт з іноземних військових справ у Фонді ім. Казимира Пуласького у Варшаві. Казимира Пуласького у Варшаві Рубен Ф. Джонсон у своїй колонці для 19FortyFive.
Ексконсультант Пентагону нагадав, що російський флот має в своєму розпорядженні тільки один авіаносець - "Адмірал Кузнєцов". Послужний список цього судна не такий вже й великий. Проте росіяни продовжують працювати над створенням атомного авіаносця за зразком американських кораблів типу "Німіц".
Експерт зазначив, що в РФ заявляють про те, що "Шторм" оснастять атомним реактором російського виробництва РИТМ-200 або РИТМ-400. За деякими параметрами він навіть має перевершувати старі реактори на авіаносцях ВМС США. У Москві очікують, що корабель зможе розвивати швидкість понад 30 вузлів.
Крім того, поки невідомо, чи планують росіяни використовувати на "Штормі" систему запуску і підйому літаків із парової катапульти, чи електромагнітну систему запуску, підкреслив експерт. Передбачається, що на польотній палубі розташовуватимуться дві злітно-посадкові смуги для запуску літаків.
Екс-консультант Пентагону нагадав, що РФ уже понад десять років говорить про розробку атомних авіаносців. Проте ці ініціативи так і не просунулися.
Росіяни мають намір використовувати "Шторм" як носій таких сучасних літаків, як винищувач Су-57. Рубен Ф. Джонсон зазначив, що наявні російські винищувачі, такі як МіГ-29К, непридатні для запуску з катапульти, а найновіші літаки ще не адаптовані для морських операцій.
Також експерт вказав на те, що Росія зіткнулася з серйозними економічними труднощами через війну проти України. За його словами, грандіозні плани Москви з будівництва авіаносців здаються нереалістичними.
Крім цього, єдиним суднобудівним підприємством за часів СРСР був Миколаївський суднобудівний завод у Чорному морі, який розташований на території України. Експерт підкреслив, що Україна, очевидно, не надасть ці верфі в розпорядження Росії. Ба більше, верфі, які нині обслуговують "Адмірала Кузнєцова", не в змозі повністю відремонтувати це судно.
Також екс-консультант Пентагону вказав на те, що МіГ-29К здійснював польоти з "Адмірала Кузнєцова", але не з катапульти. За словами експерта, її використання на літаку вимагає істотних змін у носовому оперенні. Також МіГ-29К не був спроектований з урахуванням напружень, що виникають під час запуску з катапульти.
Крім цього, сучасніший Су-57 було побудовано лише в кількох екземплярах. Експерт підкреслив, що цей літак ніколи не розробляли у варіанті, придатному для використання на авіаносцях.
Рубен Ф. Джонсон резюмував, що Росія навряд чи зможе добудувати цей авіаносець. Він вважає, що цей проєкт занадто недоцільний, щоб реалізувати його.
Раніше оглядач, екс-сержант і колишній уорент-офіцер спецпризначенців армії США Стів Балестрієрі оцінив шанси Росії на будівництво авіаносця "Шторм". За його словами, у Росії немає досвіду, ресурсів і технологій, щоб зробити це реальністю.
За словами Балестрієрі, величезний авіаносець мав бути закладений у 2025 році і введений в експлуатацію до 2030 року. Крім того, нібито Росія планує побудувати ще три авіаносці, щоб "тримати Захід у страху в Арктиці". Однак, як констатував оглядач, у Росії немає верфі, яка могла б побудувати "Шторм".