Індія та інші потенційні замовники вже відмовилися від купівлі Су-57.
Російський винищувач-невидимка Су-57 став ганьбою для російського диктатора Володимира Путіна. Проєкт загруз у повільному виробництві, дефіциті запчастин через санкції, та відсутності експортних замовлень.
Про це пише в матеріалі для видання 1945 експерт з міжнародних військових питань у Фонді ім. Казімєжа Пуласького у Варшаві Рубен Ф. Джонсон. За його словами, розробка Су-57, який в Москві задумували як сучасну заміну для старих російських літаків, зазнала значних затримок з моменту його першого польоту в 2010 році.
Технічні проблеми залишаються актуальним питанням.
"Сучасний радар і новий реактивний двигун відстають від графіка, а санкції перешкоджають імпорту життєво важливих компонентів західного виробництва", – акцентує автор.
Крім того, Індія та інші потенційні замовники вже відмовилися від купівлі Су-57. Водночас оборонна промисловість РФ не має достатньо коштів і масштабів для масового виробництва винищувачів.
Що стосується технічного обслуговування Су-57, головна проблема полягає в тому, що літак значною мірою покладається на імпортні західні компоненти. Йдеться про деталі, необхідні як для виробництва, так і для щоденного обслуговування літака, але вони недоступні для експорту для РФ внаслідок російського повномасштабного вторгнення в Україну.
І багато хто погоджується, що у Су-57 немає майбутнього. До прикладу, нові конструкції літаків вимагають розробки легших за метали сплавів і кольорових матеріалів – як правило, композитів. А аерокосмічна промисловість РФ пасе задніх у цій технології.
Крім того, Су-57 має бути оснащений радіолокаційним комплексом AESA, НІІП N036 "Бєлка" і новим реактивним двигуном 5-го покоління НВО "Сатурн/Люлька" АЛ-51Ф, розробленим на авіадвигунобудівному підприємстві в Уфі. Жодна з них не була готова для встановлення на перші партії літаків. Двигун АЛ-51Ф уперше було показано публічно лише в листопаді 2024 року – на авіасалоні Air Show China в Китаї.
До того ж, дані свідчать про те, що економічне становище РФ продовжує погіршуватися. Наприкінці минулого року очільник "Ростеху" заявив, що високі відсоткові ставки означають, що "ми збанкрутуємо за короткий проміжок часу і знову прийдемо до уряду з простягнутою рукою і скажемо: "Дайте нам грошей, щоб врятувати наше виробництво"".
І з огляду на те, що РФ витрачає величезну частину бюджету на ведення війни проти України, виникають сумніви відносно того, що гроші на це виробництво таки надійдуть, резюмує Рубен Ф. Джонсон.
Су-57 – російський літак, що позиціонують як винищувач пʼятого покоління. Його довжина становить 19,8 м, а розмах крила – 14 метрів. Су-57 може пролетіти без дозаправки до 3500 км, згідно з даними з відкритих джерел.
На озброєнні цих винищувачів можуть бути як ракети класу "повітря-повітря", так і ракети класу "повітря-земля", а також авіабомби.
Примітно, що Україна вже атакувала російські Су-57. Так, на території аеродрому "Ахтубінськ" в Астраханській області РФ у червні 2024 року один винищувач зазнав значних пошкоджень, а інший був пошкоджений меншою мірою.
Згодом у ЗМІ писали, що уражений внаслідок дронової атаки новітній російський літак Су-57 "не вдасться відремонтувати". Цілі деталі використають для інших бортів.