НАТО збирається зміцнювати свої позиції в регіоні Північного моря і Ла-Маншу, щоб бути готовою відбити загрозу Росії.
Відповідні положення містяться в угоді, підписаній у четвер, 7 листопада, главами військово-морських сил (ВМС) Німеччини, Великої Британії, Франції, Бельгії та Нідерландів у Гамбурзі, передає dw.com з посиланням на dpa.
У документі закріплена мета - розвивати військове співробітництво вищеназваних держав-членів Північноатлантичного альянсу в рамках консультативного органу НАТО - Channel Committee (CHANCOM).
Цей комітет був створений за часів холодної війни в структурі Головного командування об'єднаних збройних сил НАТО в зоні протоки Ла-Манш для того, щоб гарантувати безпеку шляхів постачання європейських союзників з боку США. Після падіння залізної завіси і скасування командування альянсу в зоні Ла-Маншу CHANCOM став чисто консультативним органом, членами якої є голови ВМС окремих країн.
Читайте такожBloomberg: Росія може почати ядерну війну в Балтії
Однак, як підкреслюється в заяві, що супроводжувала підписання домовленості, за минулі роки стратегічна ситуація в Європі змінилася. Окремі держави і недержавні áктори все частіше ставлять існуючий міжнародний порядок перед новими викликами. "Їхні дії спрямовані на те, щоб послабити взаємну підтримку наших демократичних суспільств", - йдеться в документі.
Як підкреслив інспектор (командувач, - ред.) ВМС Німеччини, віце-адмірал Андреас Краузе, який в 2019 році є головою CHANCOM, вільні морські шляхи до чотирьох найбільших морських портів Європи - Роттердаму, Антверпену, Гамбургу і Бремергафену - відіграють вирішальну роль у забезпеченні безпеки і процвітання Європи. Крім того, ці порти є "воротами до Балтійського моря", що також пояснює їх велике стратегічне значення для оборони НАТО, вказав Краузе.
Говорячи про те, наскільки різноманітними стали сьогодні загрози, віце-адмірал, з одного боку, згадав про анексію Криму Росією в 2014 році, а з іншого, звернув увагу на те, що "закласти міни сьогодні може хто завгодно".
"Саме тому так важливо, щоб у нас було чітке уявлення про те, наскільки вільні й безпечні наші морські шляхи", - заявив Краузе.