Ілюстрація REUTERS

Пілот літака іранської компанії «Асеман Ейрлайнз» бачив, як 8 січня в Тегерані авіалайнер «Міжнародних авіаліній України» збила ракета.

Про це пише ТСН, публікуючи розшифровку запису переговорів диспетчерської аеропорту Тегерана.

Читайте такожПраворуч МН17: один із підозрюваних готовий постати перед судом (відео)Зазначається, що цей запис свідчить про те, що іранські авіаслужби не просто приховували справжню причину авіакатастрофи українського літака, але й доводить, що іранці бачили ракету з моменту пуску і до того, як вона потрапила в український літак.

Борт «Міжнародних Авіаліній України» злетів о 6:20 8 січня. Водночас сідав іранський борт компанії «Асеман Ейрлайнз», рейс Шираз-Тегеран, номер 3768. Приблизно за три хвилини пілот-іранець побачив ракету.

Повна розшифровка розмови:

Диспетчер: -

Доброго ранку, «Українські Міжнародні Авіалінії» 752 (не чітко), визначено, ваша висота вильоту 260, рухайтесь на 6000 футів, повернути праворуч.

Диспетчер: - Після 6000 футів напрямок на Парок.

Пілот EP3768: - Заходимо на посадку з півночі, 3768.

Диспетчер: - Доброго ранку, 3768.

Диспетчер: - «Асеман» 3768 (не чітко), визначити 3343 ліворуч, рівень 110.

Пілот EP3768: - Борт 3768, на зв’язку.

Пілот EP3768: - Заходимо на посадку з півночі, 3768.

Пілот EP3768: - Ні, сер?

Пілот EP3768: - Зона 320, для прольоту активна?

Диспетчер: - GPS (нерозбірливо).

Пілот EP3768: - За маршрутом спалахи, як від ракети. Щось таке там має бути?

Диспетчер: - Зона 320? На відстані скількох миль? Де?

Пілот EP3768: - Точно не можу сказати. Але, я думаю, це біля (аеродрому) Пайам, (місто) Карадж.

Диспетчер: - Скільки миль? Де?

Пілот EP3768: - Я зараз бачу світло, як вона летить звідти.

Диспетчер: - Нічого про це нас не інформували.

Диспетчер: - Як виглядає? На що схоже це світло?

Пілот EP3768: - Це точно світло від ракети.

Диспетчер: - Вона ж не в бік міста (Тегеран) летить, ні?

Пілот EP3768: - Можливо… А, ні, ні, збоку міста злетіла.

Диспетчер: - Нас нічого не повідомили, але продовжуйте спостерігати.

Пілот EP3768: - Добре. Стаю на курс посадки.

Диспетчер: - «Українські Міжнародні Авіалінії» 752, прийом.

Диспетчер: - «Українські Міжнародні Авіалінії» 752, прийом!

Диспетчер: - «Українські Міжнародні Авіалінії» 752, як чутно?!

(запит повторюється кілька разів з 02:27 до 04:25, без відповіді)

Диспетчер: - «Асеман» 3768, 9000  (не чітко), курс на посадку.

Диспетчер: - «Асеман» 3768, все, більше ви нічого там вгорі не бачите?

Пілот EP3768: - Пане інженер, ми бачили вибух, великий спалах від вибуху, не розуміємо, що це.

Диспетчер: - Ми точно не знаємо…

Пілот EP3768: - На нашому курсі все нормально?

Диспетчер: - Так, я не думаю, що для вас будуть якісь проблеми.

Як повідомляв УНІАН, 8 січня в Ірані розбився літак «Міжнародних авіаліній України», що виконував рейс PS752 за маршрутом Тегеран-Київ.

Пасажири та екіпаж загинули. На борту Boeing 737 перебували 11 громадян України, в тому числі 9 членів екіпажу, а також громадяни Ірану, Канади, Швеції, Афганістану, Німеччини та Великобританії.

11 січня президент Ірану офіційно визнав, що український лайнер був збитий «в результаті ненавмисної людської помилки» і пообіцяв притягнути до відповідальності винних.