Експерти помітили, що російські тролі останнім часом змінили тактику поведінки в соціальних мережах.
Більше половини жителів Європи так чи інакше бачили дезінформацію, яку поширюють актори з Росії через соціальні мережі перед виборами Європарламенту. Про це йдеться у звіті компанії SafaGuard Syber, яка займається проблемами кібербезпеки. В документі вказано, що соціальні мережі, зокрема Facebook, не докладають достатньо зусиль для того, щоб захистити європейських виборців від брехні й маніпулювання їхніми поглядами на імміграцію в ЄС.
Як повідомляє Politico, вибори членів Європарламенту відбудуться 23-26 травня. Експерти виявили широку мережу автоматизованих сторінок в соціальних мережах, які контролюють актори з Росії. Вони зміцнили популярність екстремістських поглядів, поширюючи контент європейських правих радикалів на зразок AfD у Німеччині, а також прихильників виходу Великої Британії з Євросоюзу.
Мета таких зусиль, на думку експертів, полягає в підсиленні проблем, які розколюють європейські країни, щоб підірвати демократичні інститути й створити внутрішню напругу. Все це грає на користь режиму в Росії.
«Вони створили вигадки про європейські вибори в кожній окремій країні», - сказав співзасновник SafeGuard Cyber Отавіо Фраєр. Його компанія проводила аналіз по всьому ЄС до 10 травня.
За його словами, теми на зразок антипатії до Євросоюзу і його помітних лідерів, а також великих проблем, таких як Brexit, особливо приваблюють мережу тролів Росії.
«З тактичної точки зору, вони змогли успішно поширювати ці послання», - сказав Фраєр.
В рамках російської кампанії з дезінформації російські тролі й боти в соціальних мережах намагаються посилити меседжі лівих і правих екстремістських груп в кожній з країн. Аналітики вважають, що так вони створюють розбрат. І цей підхід відображає стратегічну зміну у порівнянні з поведінкою Росії в інтернеті під час виборів президента США у 2016 році. Тоді російські тролі вдавали американських виборців і намагалися за допомогою спірних тем загострити розкол у суспільстві.
Читайте такожЄвропарламент визнав Росію головним джерелом дезінформації в Європі
«Вигадувати щось з нічого насправді важко. Набагато легше посилити той контент, який вже існує», - пояснив аналітик Atlantic Council з питань дезінформації Бен Німмо.
Загалом, за підрахунками SafeGuard Cyber, російська кампанія з поширення дезінформації охоплює 240 мільйонів людей у Європі. Ця цифра включає усі зусилля в соціальних мережах, таких як Twitter, Facebook, Youtube тощо.