На борту найновішого авіаносця Великої Британії HMS Prince of Wales щодня готують до 8 тисяч порцій страв — від класичних стейків до екзотичних делікатесів.
Коли журналісти востаннє піднімалися на борт британського авіаносця "Принц Уельський", моряки насамперед говорили не про бойові місії, а про їжу. І не дарма, адже кухня цього гіганта, який нещодавно повернувся із восьмимісячного розгортання в Індо-Тихоокеанському регіоні, давно здобула репутацію найкращої у Королівському флоті, пише Business Insider.
Щодня 71 кухар та ще понад 70 працівників кейтерингу готують для 1600 членів екіпажу до 8000 порцій їжі — сніданок, обід, вечерю та навіть опівнічну трапезу. Меню спільне для всіх — від адміралів до рядових моряків.
"Їжа — це моральний дух", — наголошує старшина Крейг "Джако", який наглядає за камбузами корабля.
Щотижневе меню включає тематичні вечори — від шотландського до мексиканського, рибу по п’ятницях, стейки по суботах і класичну недільну вечерю зі смаженою їжею.
Серед улюблених страв екіпажу — каррі, баранина, риба з картоплею фрі та тірамісу.
Під час стоянки в Сінгапурі на обід подавали філе лосося, ковбаски з цибулею, запечені стейки, картопляне пюре, салати й суп дня.
А ввечері — італійська кухня: лазанья, курка пармезан, баранина по-римськи, фокачча й тірамісу на десерт.
Авіаносець поповнює запаси в кожному порту, де зупиняється, купуючи продукти в місцевих постачальників.
Так, у Сінгапурі камбуз HMS Prince of Wales приготував філе качки Хойсін, тофу, спринг-роли та креветкові чіпси, а в Австралії — навіть стейки з кенгуру.
За словами офіцера з логістики лейтенанта Дена, планування харчових запасів починається за 14 місяців до розгортання.
"Ми вирушаємо з Британії із замороженими продуктами, але постійно поповнюємо запаси — м’ясо, молоко, овочі. Їжа має бути різноманітною, щоб екіпаж відчував себе як удома", — пояснює він.
Попри обмежений простір, "Принц Уельський" пропонує морякам справжній комфорт: три спортзали, сауни, караоке, кафе, навіть симулятор гольфу.
Але головною розкішшю залишається їжа, яка нагадує про дім.
"Після 12-годинної зміни ти просто хочеш прийти, поїсти й відчути домашній затишок. Це — найважливіше", — каже офіцер Ден.
Хоча HMS Prince of Wales на 20% менший за американський USS Gerald R. Ford, він перемагає у головному — у вмінні годувати своїх моряків не пайками, а повноцінно.
Як повідомляв УНІАН, навіть сучасні авіаносці зберігають "острови" праворуч — комбінацію зручності, фізики та традиції, що сформувала вигляд флотів світу.
Першим ідею розмістити "острів" на палубі ще у 1915 році запропонував льотний офіцер Королівського флоту Г. А. Вільямсон. І це не просто традиція, а наслідок законів фізики та історичного досвіду