
Надбудова авіаносця — так званий "острів", де розміщено місток, радари й системи керування, — майже завжди стоїть праворуч. І це не просто традиція, а наслідок законів фізики та історичного досвіду, пише Slash Gear.
Першим ідею розмістити "острів" на палубі ще у 1915 році запропонував льотний офіцер Королівського флоту Г. А. Вільямсон. Спочатку її відкинули, побоюючись турбулентності, і перший авіаносець HMS Argus побудували з повністю рівною палубою.
Втім, пілоти швидко зіштовхнулися з проблемою — їм бракувало візуального орієнтира під час посадки. Тимчасова конструкція справа вирішила проблему, і з того часу "острів" стали ставити праворуч.
Причина в тому, що більшість літаків мають двигуни, які обертаються за годинниковою стрілкою, створюючи так званий "P-фактор" — асиметричний потік повітря, що змушує літак відхилятися ліворуч. Тож для безпечного зльоту та посадки на палубі логічно розміщувати всі ключові елементи керування з правого борту, де менше ризику зачепити надбудову.