Уряди повинні навчитися поширювати правду так, щоб вона звучала просто й не менш переконливо, ніж дезінформація
Вакцини від коронавірусу от-от будуть доступні. А це означає, що дезінформація теж на підході. Насправді вона вже тут.
"Чи нова вакцина від COVID-19 зробить з вас транссексуала?" - ставить запитання одна стаття з теоріями змови про щеплення від коронавірусу. Її автор пояснює, що нібито препарат "пеперограмовує ДНК".
"Ця вакцина не просто "таврує" вас, мов худобу. В ній містяться наночастинки, які зроблять з вас ідеальну антену для 5G-частот", - лякає читачів інший сайт.
А ще одна безпідставна вигадка поширюється мало не з початку пандемії. Згідно з нею, Білл Гейтс створив коронавірус навмисне, щоб змусити всіх вакцинуватися, - пише в редакційній статті Washington Post.
Читайте такожРосія поширює брехню про оксфордську вакцину від COVID-19, щоб продати свою – Британія
Рух проти вакцин навчився використовувати інтернет у своїх цілях ще до того, як почалася пандемія COVID-19. А дезінформаційну війну, яку він почав ще до появи вакцин в широкому доступі, потрібно зупинити за допомогою превентивної оборони. Як?
Спроба зупинити пропаганду, яка закликає людей не приймати будь-які вакцини, не принесе результату. Соціальні мережі повинні продовжувати свою боротьбу проти поширення неправди про COVID-19 на своїх платформах. Водночас, вони мають підтримувати авторитетні джерела інформації. Однак, ця стратегія залежить від якості таких джерел.
Читайте такожPolitico: Коронавірус повинен вбити популізм
Уряду потрібно з'ясувати, як часто, точно й чутливо спілкуватися зі своїми громадянами про вакцини. При цьому, він повинен прив'язувати свої повідомлення до існуючих помилкових уявлень, а також враховувати різні типи аудиторій. Це непросте завдання повинно бути в центрі майбутньої реакції уряду на коронавірус. Це означає, що команда, яка буде займатися боротьбою з пандемією, повинна мати в складі хоча б одного учасника, який буде експертом з протистоянню дезінформації. Разом з експертами у сфері медицини такий спеціаліст може дати чіткі рекомендації, коли поширювати урядові повідомлення і як це краще зробити.
Якими б не були методи, мета цілком очевидна: потрібно поширити контраргументи. І вони повинні бути не менш переконливими, як і дезінформація, яка вже отруює суспільство.