ко

Чи можна за допомогою слів транслювати професіоналізм, упевненість і надійність? Можна. Але занадто часто ми робимо прямо протилежне. Замість цього ми використовуємо мову, яка применшує нас самих. У підсумку це підриває нашу репутацію в очах колег і навіть клієнтів, заявляє Лоррейн К. Лі, спікерка й авторка книги Unforgettable Presence.

Вона описує найгірші фрази, які підривають упевненість у нас, і пояснює, чому вони заважають іншим сприймати нас серйозно, пише Inc.

"Я думаю".

Цією фразою зловживають багато хто. Найчастіше вона слугує способом "підстелити соломку". Якщо виявиться, що ми помилилися, то начебто й нічого страшного: ми ж тільки думали, що це правильно.

Відео дня

Але саме тому слухач і не зобов'язаний сприймати вас серйозно, якщо ви починаєте з "я думаю". Якщо ви точно знаєте, що це факт - так і скажіть. Якщо ви вірите, що це правда - використовуйте "я вірю". А якщо ви просто припускаєте - чесно скажіть, що це здогадка.

"Вибачте, що турбую"

Такий зворот, як пише Лі, "знецінює ваше повідомлення ще до того, як його хтось прочитає". Найімовірніше, те, про що ви просите, входить до кола обов'язків і ваших, і співрозмовника. Отже, немає приводу вибачатися. Якщо ж ви просите про особливу послугу, краще сказати: "Я був би дуже вдячний" або "Це дуже допомогло б мені".

Фраза "Вибачте, що турбую" дає зрозуміти, ніби розмова з вами або допомога вам - марна трата чужого часу. А це останнє враження, яке вам потрібно справляти.

"Просто хотів уточнити"

Слово "просто" знецінює все, що слідує за ним. Якщо ви не хочете, щоб ваші слова проігнорували, приберіть його. Не замінюйте нічим.

Фраза "Просто хотів уточнити, що термін завтра" стає набагато вагомішою без "просто": "Хотів уточнити, що термін завтра". Як зазначає Лі, ""просто" - одне з найгірших слів-паразитів".

"Я не експерт"

Зазвичай після цього йде "але...", а далі - ваша думка. Але вона матиме більше ваги, якщо ви заздалегідь не підкреслите власне "невігластво". Найімовірніше, співрозмовники і так знають, хто ви і який у вас досвід. Експерт ви чи ні - якщо вже вас слухають, значить, є причина.

Найкращий замінник цієї фрази - відсутність фрази взагалі. Просто висловіть свою думку і дайте словам звучати самим за себе.

"Радий допомогти з чим завгодно"

Як попереджає Лі, таке формулювання "ризикує перетворити вас на людину на підхваті для випадкових дрібних завдань". Набагато корисніше запропонувати конкретну допомогу, виходячи зі своїх навичок і переваг.

Замість розпливчастого "радий допомогти" спробуйте так: "У мене є досвід у SMM, я вів кампанію для нашого останнього продукту. Хочете, я підготую кампанію для вашого нового проєкту?" Так ви швидше зрозумієте, наскільки ваші вміння збігаються з чужими запитами. І при цьому уникнете роботи, яку ненавидите.

Інші новини про наші дії або слова

Раніше УНІАН повідомляв про рису характеру, з якою діти виростають багатшими, здоровішими і щасливішими. Часто батьки прищеплюють малечі такі якості, як доброта, працьовитість і розум, забуваючи саме про "неї".

Крім того, ми розповідали про те, в чому полягає секрет сильного лідера всього в трьох словах. Їх озвучив ще давно один із засновників Apple Стів Джобс.

Вас також можуть зацікавити новини: