Стів Джобс знався на лідерстві / колаж УНІАН, фото wikimedia.org, ua.depositphotos.com

1994 року Стів Джобс дав відверте інтерв'ю - вже будучи відстороненим від Apple і задовго до того, як повернутися в компанію, щоб очолити революцію iPhone і iPad.

Бесіда, що почалася з обговорення розробки програмного забезпечення і технологій, швидко перетворилася на один із найпотужніших уроків лідерства в його житті, пише Inc.

Коли інтерв'юер запитав, чи вірить Джобс у технології так само сильно, як двадцять років тому, він відповів: "Технології - ніщо. Важливо вірити в людей, у те, що вони по суті своїй розумні та хороші. І якщо дати їм інструменти, вони зроблять із ними приголомшливі речі".

Відео дня

"Вір у людей"

Три простих слова [англійською мовою фраза звучить "Have a faith in people" (5 слів)]. Джобс перевів фокус із технологій на людяність. Тим самим він сформулював вічний принцип лідерства: віра - це насамперед довіра до людей.

Ставши зрілішим як лідер, Джобс вірив не просто в силу технологій. Він вірив у потенціал людей, які цими технологіями користуються. Він знав: якщо почати з довіри - за нею прийдуть і співпраця, і інновації.

У такому розумінні довіра - це не те, що треба спочатку заслужити. Це подарунок, який лідер робить заздалегідь. Автор та експерт з довіри Стівен М.Р. Кові писав, що команди з високим рівнем довіри працюють швидше та досягають кращих результатів з меншими витратами.

Звичайне мислення говорить: "Довіру потрібно заслужити". Джобс - як і багато видатних лідерів - думав інакше. Довіра йде першою.

Підхід Джобса до лідерства ґрунтувався на вірі в те, що співробітники розумні, талановиті і здатні на великі справи, якщо дати їм потрібні інструменти і свободу. ЗМІ пише, про те, що ж відбувається, коли лідер обирає цей шлях:

  • Люди почуваються в безпеці. Коли лідер діє на основі довіри, він створює психологічну безпеку. Співробітники не бояться висловлювати ідеї, ризикувати, пробувати нове - без страху наслідків.
  • Люди беруть на себе відповідальність. Джобс довіряв своїм інженерам ще до того, як вони приходили в Apple. Його філософія найму була чіткою: "Немає сенсу наймати розумних людей і говорити їм, що робити. Ми наймаємо розумних людей, щоб вони говорили нам, що робити". Така автономія породжує справжню відповідальність і гордість за свою роботу.
  • Люди відчувають повагу. Довіра - це сигнал поваги. Коли керівник довіряє судженням своїх співробітників, дозволяючи їм ухвалювати рішення, це зміцнює взаємну повагу і лояльність. А це і є основа здорової корпоративної культури.
  • Люди розуміють "навіщо". Джобс знав: ясність бачення важливіша за мікроменеджмент. Він говорив: "Щойно вони розуміють, що потрібно зробити, вони самі знайдуть спосіб. Їм потрібне загальне бачення. І ось що таке лідерство: мати це бачення, вміти його сформулювати так, щоб оточуючі зрозуміли, і домагатися загального розуміння".
  • Люди швидше вирішують проблеми. Довіряючи співробітникам діяти самостійно, ви дозволяєте їм вирішувати завдання без очікування схвалення. Це прискорює прийняття рішень і покращує як клієнтський, так і внутрішній досвід.

Повернення довіри

Коли лідер починає з довіри - він розкриває найкращі якості своєї команди. Це і є конкурентна перевага. Команда, якій довіряють, працює швидше, винаходить більше і потребує менше контролю.

У випадку Джобса саме довіра стала фундаментом створення продуктів, без яких тепер неможливо уявити світ.

Стів Джобс - інші цікаві новини про засновника Apple

Раніше УНІАН повідомляв про одну вкрай неприємну рису характеру, яка зробила Стіва Джобса генієм. Підприємець Марк Андрессен пригадав, що багато часу працював разом із Джобсом і що вважав його одним із найнеприємніших людей в історії людства. Але чому?

Крім того, ми розповідали про те, чому ідея Джобса про завзятість не настільки ідеальна, як він її описував. Адже розвинути в собі завзятість - не так легко, як сказати про це.

Вас також можуть зацікавити новини: