Небезпечна технологія: як несправний туалет потопив німецьку субмарину у 1945 році

Німецькі інженери модернізували туалет на підводному човні, але не врахували один нюанс.

Війна – це завжди трагедія. Але кожна війна також має купу комічних епізодів. Якраз така історія сталася із німецьким підводним човном U-1206 у квітні 1945 року, пише SlashGear.

Почалося все з того, що капітан субмарини Карл-Адольф Шлітт вирішив скористатися туалетом під час бойового походу. Звісно, як капітан, він мав свій персональний санвузол. 

Перша частина задуманого пройшла без інцидентів. Проблеми виникли, коли Карл-Адольф вирішив змити воду і виявив, що змив не працює. 

На підводному човні стояв новітній "високотехнологічний" унітаз із системою клапанів та важелів, який був значно складнішим витвором інженерного мистецтва, ніж туалет на надводних кораблях. І якщо ця техніка виходила з ладу, відремонтувати її було значно складніше.

Шлітт покликав матроса-моториста, але той, вочевидь, не був навчений ремонтувати високотехнологічні німецькі туалети. Він відкрив не той клапан, і вміст унітазу під тиском виплеснувся на самого матроса та капітана.

Та це був лише початок. Через відкритий клапан забортна морська вода почала під тиском надходити в субмарину через унітаз капітана. Напір води був настільки потужним, що технічний персонал вже не міг підібратися до унітаза і перекрити клапан.

Зрештою морська вода затопила частину субмарини, включно із батареями, які забезпечують рух човна під водою. Було ухвалено рішення негайно спливати на поверхню. На нещастя для німецьких моряків, вони якраз перебували біля узбережжя Шотландії.

Британці миттєво виявили підводний човен ворога і почали атакувати його береговою авіацією. Не бажаючи віддавати субмарину в руки британців, Шлітт наказав затопити човен. 

Зрештою 45 німецьких підводників, включно із капітаном, потрапили в полон. Ще троє загинули під час боротьби з наслідками помилки матроса-моториста.

Як кажуть фахівці, підводний човен U-1206 став жертвою не стільки матроса, який не вмів ремонтувати туалети, скільки прагнення німецьких інженерів удосконалити конструкцію санвузла. 

Раніше вміст унітазів збирався у спеціальні баки, які спорожнювалися лише після спливання човна на поверхню. Але баки займали місце і збільшували вагу субмарини. Німецькі інженери вирішили цю проблему, створивши прогресивну систему зливу, яка дозволяла одразу викидати відходи за борт, навіть коли човен перебував під водою.

Щоправда, унітаз тепер складався з плутанини труб, клапанів і важелів, обслуговувати які могли лише спеціально навчені члени екіпажу. До того ж система тепер працювала під високим тиском. Тож було достатньо однієї помилки, щоб цей високотехнологічний туалет потопив увесь човен.

Інші цікаві матеріали на історичну тематику

Як писав УНІАН, в останні тижні Другої світової війни радянські спецслужби подарували американцяям певний аналог Троянського коня – розкішний подарунок, який насправді був пасткою. На наступні 7 років СРСР мав певний козир у Холодній війні.

Також ми розповідали про німецький танк A7V часів Першої світової війни, який виявився нікому не потрібним і зажив слави найгіршого танку того часу.

Вас також можуть зацікавити новини: