У винищувачів і ракет є кілька принципових відмінностей.
Більшість сучасних винищувачів може розвивати величезну швидкість і підніматися на велику висоту. Проте вони не можуть літати так само високо, як ракети.
Як пише WION, у багатьох сучасних винищувачів є "практична стеля" від 15 000 до 20 000 метрів. Стратегічний надзвуковий літак-розвідник SR-71 Blackbird одного разу зміг злетіти на висоту 25 910 метрів, що є рекордом. У виданні зазначили, що лінія Кармана (умовна межа між атмосферою Землі та космосом) починається на висоті 100 000 метрів.
У виданні нагадали, що реактивні двигуни винищувачів потребують повітря для роботи. Вони втягують зовнішнє повітря, змішуючи його з паливом, а потім спалюють цю суміш для створення тяги.
Що більша висота, то більш розрідженим стає повітря. На висоті від 20 000 метрів кисню вже стає недостатньо для підтримки горіння.
Ракети ж можуть летіти на висоті понад 25 000 метрів без особливих труднощів. У виданні розповіли, що причина полягає в тому, що ракети перевозять як паливо, так і власний окислювач у спеціальних баках.
Ракетам не потрібно всмоктувати повітря зовні. Завдяки цьому вони підходять для польотів у космосі, де немає повітря взагалі.
У виданні зазначили, що якщо винищувач спробує піднятися надто високо, відбудуться дві речі. Через занадто розріджене повітря його крила втратять підйомну силу, а двигун більше не може нормально спалювати паливо. У цей момент літак почне втрачати потужність і падати вниз.
Винищувачі проєктуються для польотів в атмосфері. Вони розраховані на максимальну продуктивність на висоті від 9000 до 15 000 метрів, зазначили у виданні.
Завдяки своїй маневреності винищувачі ідеально підходять для повітряних боїв. Також польоти в атмосфері дають змогу пілотам безпечно катапультуватися в разі непередбачуваних обставин.
Раніше у Slash Gear розповіли про п'ять винищувачів, які досі залишаються в строю, незважаючи на свій вік. Вони продовжують літати, доводячи, що справжня інженерна майстерність не має терміну придатності.
Одним із таких винищувачів є американський Grumman F-14 Tomcat. Він став одним із найінноваційніших літаків свого часу, а його крила змінної стріловидності давали змогу адаптувати аеродинаміку до швидкості польоту.