Червоноокі деревні жаби є одним з 56 видів рептилій і амфібій, знайдених командою / фото Trond Larsen/ conservation.org

Поблизу руїн напівлегендарного поселення La Ciudad Blanca вчені виявили унікальну екосистему з десятками видів рідкісних тварин і декількома новими.

Про це йдеться в статті, опублікованій в Science Alert, передає Новое время.

У наші дні багато археологів вважають, що легендарне La Ciudad Blanca - Біле місто - може бути не цілісним містом, а свого роду ланцюжком споруд і культурних артефактів, розкиданих малодослідженими тропічними лісами, відомими як La Mosquitia.

Усередині захищеної смуги цього регіону - частини комплексу Білого міста під назвою Сьюдад-дель-Ягуар (Місто Ягуара) - група вчених виявила дивовижний природний притулок, що складається з сотень видів тварин і рослин.

Читайте такожВчені спрогнозували зменшення розмірів тварин у майбутньому

"Те, що ми виявили, - це надзвичайно високе біорізноманіття в контексті Центральної Америки, включаючи багато рідкісних і таких, що перебувають під загрозою зникнення видів, а також нові види. Все це вказує на те, що цей район є недоторканою дикою природою, яку необхідно зберегти, щоб зберегти цілісність екологічних коридорів в Центральній Америці", - каже біолог Тронд Ларсен з некомерційної організації Conservation International, який проводив дослідження.

Ларсен, який очолює Програму швидкої оцінки організації, відвідав район Білого міста з іншими дослідниками в 2017 році, вилетів у віддалений місто Ягуар на вертольоті і в супроводі солдатів на випадок зустрічі з наркоторговцями.

Біологи з небезпечними злочинцями не зіткнулися, зате виявили в цьому регіоні більше 180 видів рослин, майже 250 видів комах, 198 видів птахів, плюс десятки різних видів риб, рептилій і ссавців.

Багато з цих тварин є рідкісними або перебувають під загрозою зникнення, а деякі являють собою нові відкриття в Гондурасі - або дивовижні повторні відкриття істот, які довгий час вважалися вимерлими. Наприклад, блідоголового кажана Phylloderma stenops, якого вчені відшукали в джунглях Гондурасу, ніхто не бачив ось вже сімдесят п’ять років. Та ж історія з жуком Odontochila nicaraguense, який, як вважалося, повністю вимер багато років тому.

Блідоголового кажана Phylloderma stenops ніхто не бачив ось вже 75 років / фото Trond Larsen/ conservation.org

Дослідники припускають, що одна з знайдених ними риб, Poecilia sp., може бути абсолютно новою для науки - унікальною істотою в цьому унікальному природному місці існування.

"Багато з цих видів рідкісні або рідкісні в інших частинах свого ареалу через втрату середовища проживання, деградації, полювання та інших факторів тиску. Це одна з небагатьох областей, які залишилися в Центральній Америці, де екологічні та еволюційні процеси залишаються недоторканими", - пишуть дослідники в своїй доповіді.

Знайдені риби Poecilia sp. можуть бути абсолютно новими для науки / фото E. Van Den Bergh/ conservation.org

За словами команди, це неймовірне поширення фауни і флори в основному можна пояснити двома причинами: недоторканим станом наземних і прісноводних екосистем в самому місті Ягуара, а також недоторканими лісовими масивами в регіоні La Mosquitia.

Дослідники стверджують, що цей простір, що включає чотири окремих охоронюваних заповідника і національні парки, являє собою найбільшу прилеглу лісову територію в Латинській Америці на північ від Амазонки.

Проте, все ще залишається відкритим питання про те, хто, можливо, колись побудував Біле місто і як далеко простягаються його стародавні споруди. Тобто археологічна таємниця, яка привернула вчених в це дивовижне місце, залишається нерозгаданою.

Раніше УНІАН повідомляв, що до 2070 року через діяльність людини 1700 видів земноводних, птахів і ссавців опиняться на межі зникнення.