Зростання кількості електромобілів може мати несподівані наслідки / REUTERS

Зростання виробництва електромобілів може спричинити нову екологічну кризу оскільки їх акумулятори містять отруйні хімікати та погано піддаються утилізації.

Читайте такожМеркель пообіцяла німцям 1 мільйон станцій зарядки електромобілів

Як повідомляє Naked Science, стаття про цю проблему оприлюднена в журналі Nature.

Відео дня

Зазначається, що технології утилізації батарей не встигають за швидко зростаючим ринком електрокарів. Завдання ускладнюється різноманітністю форм, конструкцій і хімічного складу сучасних літій-іонних акумуляторів.

В результаті, на звалищах накопичуються тисячі відпрацьованих акумуляторних батарей. Небезпечні речовини з акумуляторів потрапляють у навколишнє середовище.

Вчені з Бірмінгемського університету закликають автовиробників і світові уряди розробити надійний план переробки батарей, який дасть відчутні результати в найближчому майбутньому.

Згідно з підрахунками фахівців, тільки мільйон електрокарів, проданих у 2017 році, за термін своєї служби виробить 250 тисяч тонн токсичних відходів з батарей.

Зазначається, що промислова переробка акумуляторів не тільки дозволить знизити навантаження на навколишнє середовище, але й задовольнить зростаючий попит на матеріали для батарей.

Дослідники з британського Інституту Фарадея підрахували, що при збереженні нинішніх тенденцій попиту на електрокари вже до 2040 року у Великобританії потрібно буде побудувати вісім гігафабрик для виробництва батарей.

«Всього 2% електрокарів від кількості всіх машин в світі — це колона, якою можна оперезати планету, 140 мільйонів авто», — попереджає один з авторів статті Ендрю Ебботт, посилаючись на прогноз ОПЕК про загальну кількість таких машин на 2040 рік.

Батареї, які будуть встановлені на цих машинах, — вмістилище величезної кількості енергії та небезпечних хімікатів.

Вчені пропонують ввести єдині стандарти виробництва акумуляторів, змінити їх дизайн та конструкцію для простоти розбирання, а також поліпшити технології сортування матеріалів. Все це зробить переробку батарей більш рентабельною і дозволить скоротити шкоду для екології.

Раніше повідомлялося, що в результаті переходу з двигунів внутрішнього згоряння на електродвигуни в Німеччині до 2030 року буде втрачено близько 125 тисяч робочих місць.